Pracujący dla niewielkiego studia Bulkhead Interactive polski grafik Wojciech Chaliński opublikował na swoim kanale Youtube bardzo nietypowy filmik. Przedstawia on stworzoną na silniku Unreal Engine 4 stację metra na Roscoe Street z pierwszej części Max Payne.

Ten trwający zaledwie kilka sekund fragment przedstawia jedną z najbardziej pamiętnych lokacji, która została stworzona od podstaw w silniku Unreal Engine 4. Wojtkowi udało się nie tylko oddać w praktycznie stu procentach wygląd stacji z gry, ale również zadbał o tak pozornie mało istotne elementy jak mrugająca lampa czy ściekająca po ścianie woda. Efekt ten wygląda oszałamiająco i bez wątpienia rozbudza wyobraźnię każdego miłośnika klasycznego Max Payne.

Czy jest to znak, że Max Payne doczeka się jakiegokolwiek remastera lub chociaż remake’a? Niestety póki co nic na to nie wskazuje. To, co widzimy na przedstawionych filmikach oraz zdjęciach to nic innego jak projekt zaliczeniowy na studia. Sam autor nie jest w żadnym razie związany z odpowiedzialną obecnie za markę Max Payne firmą Take Two Interactive. Niemniej jednak projekt ten można traktować jako bardzo interesującą ciekawostkę.

Max Payne na Unreal Engine 4 - 2

Po więcej projektów stworzonych przez Wojtka odsyłamy do jego profilu na portalu ArtStation. Samą grę (oczywiście niezremasterowaną) można kupić już teraz na platformie Steam.

Max Payne na Unreal Engine 4 - 3