nVidia uwalnia kod źródłowy VR Funhouse

0

W lipcu tego tego roku firma nVidia udostępniła grę VR Funhouse. Jest to tytułu przygotowany pod wirtualną rzeczywistość i dostępny całkowicie za darmo na platformie Steam. Kilka dni temu nVidia uwolniła kod źródłowy gry i umieściła go na GitHubie. Do całości dorzucono jeszcze edytor modyfikacji nazwany VR Funhouse Mod Kit. Umożliwia on moderom dowolną modyfikację VR Funhouse na silniku Unreal Engine 4.

Dzięki wypuszczeniu kodu źródłowego całe grono deweloperów może stworzyć całkowicie własne gry z użyciem technologii GameWorks, PhysX i VRWorks. Całość współpracuje z okularami wirtualnej rzeczywistości HTC Vive.

Smaczku dodaje fakt, że nVidia wypuściła pięć własnych modyfikacji do VR Funhouse. Także kto posiada zestaw VR, Steam i troszkę wolnego czasu, niech pobiera i gra.

Oprócz obsługi modyfikacji, VR Funhouse obejmuje 7 mini-gier zlokalizowanych w wirtualnym środowisku wesołego miasteczka:

  • Wystaw swoje umiejętności na próbę, strzelając do celu z dwóch pistoletów na strzelnicy lub spróbuj trafić w ruchome cele wyrzucane z armatek. Te gry korzystają z technologii PhysX zapewniającej realistyczną symulację zniszczeń, dzięki czemu będziesz mógł obserwować wpływ swoich działań na otoczenie.
  • Strzelaj do klaunów zieloną mazią z pistoletów lub chwyć za łuk oraz ogniste strzały i strzelaj płonącymi pociskami do celów. Gry te wykorzystują technologie NVIDIA FleX i Flow, stosowane podczas animacji materiałów, płynów i ognia. Materiały obejmują realistyczne kurtyny i serpentyny. Animacja płynów zapewnia realistyczny wygląd cieczy, gdy gracze strzelają do klaunów zieloną mazią. Technologia Flow gwarantować będzie realistyczną, wolumetryczną animację ognia, gdy zapalisz swoją strzałę i wystrzelisz ją z łuku.
  • W grach Mole Boxing i Whack-A-Mole pojawią się zwariowane, uśmiechnięte stworki. Nie będziesz mógł się doczekać, by je znokautować. W tych grach przedstawiono technologię NVIDIA HairWorks umożliwiającą symulowanie oraz renderowanie realistycznych włosów i futra.
  • Gra VR Funhouse wykorzystuje potencjał zaawansowanych technologii graficznych NVIDIA VRWorks, aby zwiększyć wydajność i zmaksymalizować jakość obrazu. Konfiguracja VR SLI umożliwia wykorzystanie dwóch układów GPU do równoległego renderowania grafiki, gdzie jeden układ GPU generuje obraz dla prawego oka, a drugi dla lewego. W połączeniu z trzecim układem GPU na potrzeby obsługi technologii PhysX, gra VR Funhouse zapewnia zarówno wspaniałą grafikę, jak i doskonałe odwzorowanie praw fizyki.
  • Dzięki technice VRWorks Multi-res Shading obraz w grze VR Funhouse jest inteligentnie renderowany w pełnej jakości wyłącznie w tych miejscach, które możesz zobaczyć, co wpływa na zwiększenie wydajności.