Firma Microsoft ujawniła pewne szczegóły dotyczące technologii Shader Model 6.0 dla Direct3D. Najnowsza odsłona ma zapewnić lepszą optymalizację całego kodu shaderów i zastąpić wysłużoną wersję Shader Model 5.0, która pojawiła się w DirectX 11 w 2009 roku. Ciekawostką jest zaimplementowanie nowego kompilatora, jednakże znanego bardzo dobrze na całym świecie. Do tej pory do kompilacji jak i optymalizacji kod wykorzystywano kompilator FXC. Od teraz rolę tą przejmie LLVM, ze swoim znakomitym frontednem Clang.

Shader Model 6.0

Wstępny termin ukończenia prac przewidziano na koniec tego roku. Chociaż Shader Model 6.0 wspiera kod HLSL i może go używać zarówno w środowisku DirectX 11 i DirectX 12, to starsze aplikacje mogą nadal korzystać z Shader Model 5.0. Musimy czekać zatem na kolejne informacje od firmy Microsoft.


ŹRÓDŁOtechreport.com
Poprzedni artykułPhilips 276E6ADSS z kwantową kropką i nie tylko
Następny artykułSAPPHIRE TriXX – monitoring i zarządzanie kartą graficzną
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.