Już niebawem World War 3 zostanie zaktualizowane do wersji 0.7, a co za tym idzie, silnik gry otrzyma oprogramowanie Unreal Engine 4.21. Pomoże ona w większym lub mniejszym twórcom w większej optymalizacji gry. A to wszystko za pomocą tzw. Replication Graph. Za pomocą tej funkcji, twórcy mogą decydować która informacja gry i kiedy jest najważniejsza dla nas. A także jak najszybciej ją przekazać. Pamiętajmy, że w grach multiplayer serwer musi nadzorować pracę między wszystkimi graczami, rejestrować pociski, czy też ilość punktów życia naszych żołnierzy. I to właśnie Replication Graph pomoże twórcom w zmniejszeniu obciążenia procesora, serwera, jak i klienta gry.

World War 3 – wersja 0.7

Tworzenie modeli od kuchni

Kolejną nowością wartą podzielenia się z wami, jest garść informacji na temat procesu tworzenia modelów postaci 3D. Jak się okazuje, w World War 3 do stworzenia modelu postaci nie użyto fotogrametrii, a technologii światła strukturalnego. Metoda polega na zeskanowaniu przedmiotu podczas obracaniu się wokół niego lub obracaniu samym przedmiotem. Twórcy w taki sposób argumentują wybór tej technologii:

Światło strukturalne wspomaga proces, wyświetlając wzór siatki na obiekcie, informując skaner o tym, jak blisko lub daleko znajduje się od niego. W ten sposób można zrekonstruować każdy obiekt, w naszym przykładzie kamizelkę wojskową, zachowując jego kształt oraz wszystkie drobne niedoskonałości i wgniecenia, a także jego kolory, które sprawiają, że wygląda on realistycznie.

World War 3 – wersja 0.7

Niektóre obiekty wymagają mniej lub więcej szczegółów od innych, aby nadać im realizmu. Na przykład kamizelka wojskowa jest dość sporym obiektem, więc przy niej korzystamy ze skanera, który posiada większy obszar roboczy, ale nie skanuje aż tak dokładnie. Kamizelka tak naprawdę nie wymaga tyle szczegółów, ponieważ jest traktowana bardziej jako „tło” dla przeróżnych dodatków i elementów na niej umieszczonych. Podczas skanowania butów, nakolanników, noży i przedmiotów o podobnych rozmiarach używamy z kolei skanera, który ma znacznie większą dokładność, ale za to mniejszy obszar roboczy. Pomaga to wydobyć wszystkie niedoskonałości i mniejsze szczegóły, które w przeciwnym razie nie byłyby widoczne.

Samo studio posiada trzy takie skanery 3D Artec o nazewnictwie: Eva, Leo oraz Spider. Obecnie korzystają tylko z dwóch, a pierwszy z nich został zastąpiony przez Leo.

Każdy ze skanerów ma inne zastosowanie. Tam, gdzie Spider działa wolniej, na mniejszym obiekcie, z dokładnością punktową 0,05 mm, tam Leo oraz Eva pracuje szybciej, na większym obiekcie, ale już z dokładnością punktową do 0.1 mm. Dzięki takim zastosowaniom studio może skanować -mniejsze i większe — przedmioty z różną dokładnością. Co też przyśpiesza prace. Wystarczy zeskanować obiekt, a następnie go obrobić i usunąć wszystkie niedoskonałości.

Podsumowując

Na razie do wersji 1.0 zostało jeszcze kilka miesięcy. Tak przynajmniej wiemy od samego studia, które informowało, że World War 3 wyjdzie z Early Access po roku od wydania. Gra ma czasami swoje wzloty i upadki. Pamiętajmy, że gra w finalnej wersji może się różnić od swej obecnej postaci. Nie pozostaje mi nic innego jak trzymać za The Farm 51 kciuki i liczyć, że uda im się zdobyć dużą ilość graczy.


Please Login to comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o