Sonic Ether’s Unbelievable Shaders for Minecraft – ray-tracing w Minecraft

0

Digital Foundry zrobiło krótki film o technologii śledzenia promieni w grze Minecraft. Wykorzystali oni do tego projekt Sonic Ether’s Unbelievable Shaders for Minecraft autorstwa Sonic Ether. Od kilku lat stara się on wdrożyć w grze technologie śledzenia promieni, tak aby wyglądało to bardziej realistycznie. Na Patreon założył on nawet grupę, w której za odpowiednią opłatą można uzyskać dostęp do plików z aktualnym stanem rozwoju projektu.

Patrząc na powyższy film nie trudno odnieść wrażenie, że modyfikacja do Minecrafta zapowiada się nader obiecująco. Może sama grafika nie została jeszcze do końca w pełni poprawiona, ale efekty świetlne i odbicia robią wrażenie. Szczególnie jeżeli wejdziemy do pomieszczenia, gdzie jest kilka otworów z wpadającym światłem.

Niestety, ale jest druga kwestia – wydajność. Do uruchomienia Sonic Ether’s Unbelievable Shaders for Minecraft zalecane jest posiadanie wydajnej karty graficznej oraz mocnego procesora. Digital Foundry uruchomiło grę na procesorze Intel Core i9-7900X, 32 GB pamięci RAM i układzie NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. I jak widzimy tytuł miał od 30 do 60 klatek na sekundę.

Jak zapewnia Sonic Ether, śledzenie promieni można uruchomić na dowolnej karcie graficznej NVIDIA. Niestety, modyfikacja nie działa póki co na kartach AMD i autor próbuje to rozpracować.