Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2 – dużo nowych funkcji

0

AMD udostępniło sterowniki Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.7.2, które wprowadzają bardzo dużo nowości oraz udoskonalają obecne funkcje. Pojawiło się Enhanced Sync, nowa technologia zastępująca VSync. Ma to zwiększyć responsywność w grach, poprzez usunięcie bariery wysokich opóźnień w VSync przy odblokowanych klatkach. Dodatkowo ma to zwiększyć płynność wyświetlania obrazu przy niskich klatkach.

Udoskonalono responsywność w grze Tom Clancy’s The Division, poprzez zwiększenie do maksymalnie 31% czasu odpowiedzi, jeżeli gracz używa karty graficznej Radeon RX 580 8GB

Radeon Chill to funkcja oszczędzania energii dla kart Radeon, które na bieżąco reguluje ilość wyświetlanych klatek. Obecnie wspierane jest prawie 40 najpopularniejszych gier. Prócz tego mamy obsługę DirectX 12, Vulkan, konfiguracji Multi-GPU, laptopów z grafikami hybrydowymi oraz zewnętrznych kart z Radeon XConnect.

Tutaj warto nadmienić, że dzięki temu zwiększono do 30% wytrzymałość akumulatorów w laptopie HP Omen z kartą graficzną Radeon RX 580 (8GB). Testy przeprowadzono w grze League of Legends na maksymalnej szczegółowości detali.

Radeon WattMan5 otrzymał pełną kontrolę stanów energetycznych oraz ma możliwość zmniejszania zegarów pamięci karty graficznej. Ma to pozwolić na zwiększenie wydajności oraz udoskonalenie oszczędzania energii.

Radeon ReLive wzbogaciło się o kilka nowych funkcji. Dodano lepszą kontrolę dźwięku oraz strumieniowanego obrazu. Pojawiły się powiadomienia na żywo oraz zoptymalizowano użycie pamięci RAM w trakcie rejestrowania. Zmniejszono narzut wydajnościowy podczas nagrywania samego obrazu.

Pakiet Radeon Software 17.7.2 zawiera oczywiście jeszcze więcej funkcji dla graczy. Warto tutaj wymienić Frame Rate Targeting Control, który ogranicza maksymalną liczbę wyświetlanych klatek do ustalonego limitu, a tym samym zmniejsza też zużycie energii – teraz także w trybie DirectX 12 i konfiguracjach multi-GPU. Ponadto powraca też kontrola nad kolorami w znacznie odświeżonej wersji, a także szereg innych ustawień od teraz w większości już w nowej wersji przystającej do panelu Radeon Settings.

Najnowszy pakiet to jednak nie tylko nowe i lepsze funkcje dla graczy, ale także nowości deweloperów gier, wśród których są:

  • Radeon GPU Profiler – to pierwsze narzędzie do wizualizacji pracy karty graficznej. Pozwala ono na niskopoziomowe, zintegrowane śledzenie wątków i tym samym stanowi kolejny krok w pomocy deweloperom gier. Działa bezproblemowo w środowiskach DirectX 12 i Vulkan. Twórcy gier mają teraz niespotykane poza konsolami rozwiązanie, które zapewnia im głęboki dostęp do układu graficznego. Pozwala to analizować wykorzystanie asynchronicznych jednostek obliczeniowych, czasy wystąpień, przestoje potoków, wąskie gardła i inne nieefektywności.
  • AMD LiquidVR 360 SDK, które po raz pierwszy umożliwia odtwarzanie wideo VR 4K/4K z użyciem akceleracji HEVC na kartach graficznych spełniających wymagania wirtualnej rzeczywistości. Pakiet ten obsługuje poza tym standard Immersive Ambisonic Audio.