OpenMW 0.43.0 z ogromną ilością nowości i udoskonaleń silnika

0

Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.43.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie to przede wszystkim 135 naprawionych błędów, które znalazła społeczność oraz deweloperzy. W OpenMW-CS zaimplementowano sporo nowości. Warto tutaj wymienić skróty klawiszowe i opcje menu kontekstowego służące do komentowania i odkomentowywania kodu. Dodano również przeładowywanie plików z danymi.

  • Udoskonalono interfejs. Można nawigować strzałkami po opcjach. Aktywne opcje są w danym momencie podświetlane.
  • Dodano możliwość zamykania skrzyń, przy zabieraniu rzeczy z nich. Jest to szczególnie przydatne, przy liniowym przeszukiwaniu kilku sztuk
  • Powiększono dokumentację o szczególne właściwości silnika. Większość z tych opcji trzeba aktywować w specjalnym pliku
  • Powiększono wyświetlanie informacji o przedmiotach
  • Dodano informację o procentowym sukcesie stworzenia magicznego przedmioty
  • Pojawiła się opcja przeciągnięcia kilku mikstur w jednym stosie na wizerunek postaci
  • Nie można już przerwać rzucania zaklęć lub ich zakłócić
  • Udoskonalono bardzo sztuczną inteligencję. Tyczy się to stylu walki, wybieranej broni oraz atakowanego celu. Dodatkowo, jeżeli NPC znajduje się w wodzie i kończy mu się czas, to wypływa na powierzchnię zaczerpnąć świeżego powietrza
  • Poprawiono dźwięki otoczenia, w tym dziennika i walki pod wodą
  • Udoskonalono odtwarzanie muzyki. Nowy algorytm wybiera każdy utwór po jeden raz,
  • dopóki nie zakończy całej listy odtwarzania
  • Udoskonalono pogodę, w tym padający deszcz i śnieg. Na powierzchni wody tworzą się niewielkie punkty styku