DOOM otrzymuje interfejs Vulkan. Radeony zyskują na wydajności

0

Bethesda Softworks wydała długo zapowiadaną obsługę interfejsu Vulkan do gry DOOM. Pierwsze informacje o nowym interfejsie mieliśmy podczas oficjalnej premiery karty graficznej GeForce GTX 1080, gdzie deweloperzy pokazali zdumiewające efekty oraz stałą liczbę klatek w ustawieniach Ultra. Po udostępnieniu odpowiedniej łatki kilka portali zabrało się za zrobienie benchmarków na najwydajniejszych modelach kart graficznych.

I tutaj duże zaskoczenie (Test wydajności DOOM – 1920×1080 / Ultra / OpenGL i Test wydajności DOOM – 1920×1080 / Ultra / Vulkan), jeżeli chodzi o karty AMD Radeon, zarówno starsze serie, jaki nowa Polaris. Otóż w niektórych przypadkach zysk wydajnościowy jest prawie dwukrotny. Wystarczy spojrzeć chociażby na modele Radeon R9 Fury i Radeon R9 Fury X, które na OpenGL miały około 60 klatek na sekundę, a na interfejsie Vulkan ta liczba wzrosła do prawie 120 FPSów. Oczywiście mówimy tutaj o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, ale na wyższych jest podobny skok wydajnościowy.

Warto tutaj także zauważyć, że Radeony korzystają z OpenGL 4.3, podczas gdy GeForcy mają OpenGL 4.5. I tutaj w przypadku kart nVidii wzrost wydajności jest znikomy.