AMD wprowadziło do sprzedaży karty graficzne Radeon RX 5700 oraz Radeon RX 5700 XT. Nowe modele wykonane zostały w 7 nm procesie technologicznym. Inżynierowie stworzyli całkowicie nową architekturę nazwaną RDNA. Jednakże jest ona zgodna z GCN – Graphics Core Next, ponieważ wykorzystuje część instrukcji, które spełniają założenia GCN.

Jak możecie zauważyć na zdjęciu powyżej, zmieniono budowę jednostek wykonawczych — Compute Units. Poniżej natomiast macie pełną budowę rdzenia.

Radeon RX 5700 oraz Radeon RX 5700 XT - budowa rdzenia

Nowe karty graficzne mają być konkurentami kart GeForce RTX 2060 oraz GeForce RTX 2070. Aczkolwiek obecnie, to modelom GeForce RTX 2060 SUPER i GeForce RTX 2070 SUPER.

Radeon RX 5700 Radeon RX 5700 XT Radeon RX 5700 XT
50th Anniversary Edition
Procesory Strumieniowe 2304 2560 2560
TFLOPS Do 7,95 Do 9,75 Do 10,14
Pamięć GDDR6 8 GB 8 GB 8 GB
Taktowanie bazowe 1465 MHz 1605 MHz 1680 MHz
Taktowanie Boost Do 1,725 MHz Do 1,905 MHz Do 1,980 MHz
Taktowanie w grze 1625 MHz 1755 MHz 1830 MHz
Cena 349 dolarów 399 dolarów 449 dolarów

Pojawiły się takie technologie jak Radeon Image Sharpening (RIS), FidelityFX, Radeon Anti-Lag. Udoskonalono akcelerację renderowania grafiki 3D, kodery wideo HEVC z HDR/WCG, sprzętowe kodowanie wideo HEVC i wiele innych.

Tutaj opis technologii:

  • Radeon Image Sharpening (RIS) – przywraca przejrzystość obrazu, który został zmiękczony przez inne efekty post-processingu. Technologia RIS łączy się dobrze ze skalowaniem rozdzielczości w górę, aby zapewniać wysoką ostrość i płynną animację na wyświetlaczach o bardzo dużej rozdzielczości. Działa w grach w trybach DirectX 9, 12 i Vulkan.
  • FidelityFX – oto otwarty zestaw narzędzi deweloperskich, który wkrótce zostanie udostępniony w ramach inicjatywy GPUOpen, i który ułatwia tworzenie wysokiej jakości efektów post-processingu czyniących gry piękniejszymi oferując zarazem odpowiedni balans między jakością a wydajnością. FidelityFX ma funkcję CAS (Contrast-Adaptive Sharpening), jaka wydobywa szczegóły w przestrzeniach o niskim kontraście minimalizując jednocześnie występowanie błędów (artefaktów) wywoływanych przez typowe algorytmy wyostrzające. Deweloperzy planują integrację CAS w szeregu popularnych gier, a firma Unity Technologies planuje zintegrować to ze swoją platformą rozwoju animacji 3D.
  • Radeon Anti-Lag – technologia ta została zoptymalizowana dla eSportu i zwiększa konkurencyjność obniżając nawet o 31% czas reakcji na linii urządzenie wejścia – ekran, co przekłada się na doznania podobne, co przy wyższej liczbie klatek na sekundę.

1 KOMENTARZ

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.