Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.41.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie przynosi nieco małych nowych funkcji, w tym pakiet efektów wizualnych dla zaklęć i nowe zachowania SI. Deweloperzy powoli zmierzają ku wydaniu stabilnej wersji 1.0, dlatego należy wyczekiwać tego, jakże wspaniałego dnia.

Znane problemy:

  • cienie i odległy ląd (distant land) nie zostały jeszcze ponownie zaimplementowane.
  • użycie Linuksowego targz wymaga zainstalowania Qt4 oraz libpng12,
  • na Mac OS, OpenMW-CS może uruchomić OpenMW tylko, gdy OpenMW.app i OpenMW-CS.app są w jednym folderze,
  • na Mac OS, u niektórych użytkowników początek klipów z mową może być przycięty.

Nowe funkcje:

  • buty o zerowej masie mają dźwięk kroków lekkiej zbroi,
  • efekty audiowizualne dla wszystkich zaklęć,
  • podwajanie rozmiaru eksplozji zaklęć,
  • tekstury cząsteczek dla efektów zaklęć,
  • NPC decyduje czy zrobić unik, na podstawie zasięgu broni przeciwnika,
  • uniki dla stworzeń z flagą „biped” (tj. dla stworzeń dwunożnych),
  • cienie pod obiektami w menu,
  • poprawny zasięg dla zaklęć „na dotyk”,
  • możliwość użycia telekinezy z zaklęciami „na dotyk”,
  • SI walki: ucieczka,
  • postać gracza świeci się, gdy w ekwipunku znajduje się nieprzenośne źródło światła,
  • OpenMW-CS: Tryby obracania i skalowania dla edytora instancji,
  • OpenMW-CS: Renderowanie wody,
  • ESS-Importer: Flagi kontroli gracza (player control flags).

Warto również zobaczyć, jakie zmiany zaszły w edytorze map:


Poprzedni artykułAMD rozpoczyna kampanię marketingową architektury VEGA
Następny artykułFirma Intel szykuje godnego następcę obecnej mikroarchitekury?
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.