OpenMW 0.41.0 z pakietem efektów wizualnych dla zaklęć

0

Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.41.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie przynosi nieco małych nowych funkcji, w tym pakiet efektów wizualnych dla zaklęć i nowe zachowania SI. Deweloperzy powoli zmierzają ku wydaniu stabilnej wersji 1.0, dlatego należy wyczekiwać tego, jakże wspaniałego dnia.

Znane problemy:

  • cienie i odległy ląd (distant land) nie zostały jeszcze ponownie zaimplementowane.
  • użycie Linuksowego targz wymaga zainstalowania Qt4 oraz libpng12,
  • na Mac OS, OpenMW-CS może uruchomić OpenMW tylko, gdy OpenMW.app i OpenMW-CS.app są w jednym folderze,
  • na Mac OS, u niektórych użytkowników początek klipów z mową może być przycięty.

Nowe funkcje:

  • buty o zerowej masie mają dźwięk kroków lekkiej zbroi,
  • efekty audiowizualne dla wszystkich zaklęć,
  • podwajanie rozmiaru eksplozji zaklęć,
  • tekstury cząsteczek dla efektów zaklęć,
  • NPC decyduje czy zrobić unik, na podstawie zasięgu broni przeciwnika,
  • uniki dla stworzeń z flagą „biped” (tj. dla stworzeń dwunożnych),
  • cienie pod obiektami w menu,
  • poprawny zasięg dla zaklęć „na dotyk”,
  • możliwość użycia telekinezy z zaklęciami „na dotyk”,
  • SI walki: ucieczka,
  • postać gracza świeci się, gdy w ekwipunku znajduje się nieprzenośne źródło światła,
  • OpenMW-CS: Tryby obracania i skalowania dla edytora instancji,
  • OpenMW-CS: Renderowanie wody,
  • ESS-Importer: Flagi kontroli gracza (player control flags).

Warto również zobaczyć, jakie zmiany zaszły w edytorze map: