Firmy AMD i Valve ogłosiły współpracę, która ma na celu wprowadzenie obsługi technologii AMD TrueAudio Next (TAN) w ramach pakietu Steam Audio. Dzięki temu sporo treści w wirtualnej rzeczywistości zyska odpowiednią złożoność i szczegółowość w warstwie dźwiękowej. Dodatkowo znacząco przyspieszy się przetwarzanie dźwięku, podnosząc ogólną sprawność działania systemu.

Technologia TAN ma dwie wysoko-poziomowe funkcje, które maksymalizują wydajność:

  • AMD Resource Reservation: umożliwia deweloperom zarezerwowanie części bloków obliczeniowych układu graficznego wyłącznie na rzecz przetwarzania dźwięku. Programiści mogą przeznaczyć na to 20-25% jednostek graficznych układu, które mogą być włączane lub wyłączane na bazie aktualnej sceny.
  • GPU compute Convolution Algorithms: umożliwia deweloperom zwiększenie złożoności i szczegółowości warstwy dźwiękowej w grach i aplikacjach VR poprzez wykorzystanie techniki skłębiania się pogłosu. Technika ta może modelować szeroki zestaw zjawisk akustycznych, dzięki czemu jeszcze bardziej zwiększa poczucie obecności w wirtualnym świecie, co jest konieczne do uzyskania wrażenia pełnej imersji.

Ta funkcjonalność to szereg korzyści dla deweloperów, ponieważ w rezultacie umożliwiają uzyskanie lepszej wydajności i bardziej wciągających doznań:

  • Większa złożoność audytorium: daje programistom opcję zwiększenia liczby źródeł dźwięku, zastosowania ustawień Ambisonic (audio sferyczne) dla uzyskania efektów odbić dźwięku, charakterystyki impulsowej i więcej.
  • Zwolnienie zasobów procesora: przenosi obliczenia techniki skłębiania z procesora na układ graficzny zmniejszając ilość czasu, jaką procesor spędza na przetwarzaniu dźwięku i tym samym pozwalając go wykorzystać na innych polach, jak symulacje fizyczne czy sztuczna inteligencja.
  • Zmniejszone/Wyeliminowane niepożądane błędy dźwiękowe: renderowanie złożonej sceny nie spowoduje już spowolnienia w przetwarzaniu dźwięku, co uchroni system przed wynikającymi z tego błędami.
  • Całkowita płynność: zapobiega nagłym spadkom płynności animacji czy wręcz zacięciom, ponieważ przetwarzanie audio nie koliduje z przetwarzaniem grafiki czy procesora.

Po więcej informacji na temat TAN i tej nowej integracji warto zajrzeć na ten blog.


Poprzedni artykułWD Blue 3D NAND SATA SSD 1 TB – testy dysku ze średniej półki
Następny artykułDrużyna TYLOO dołączyła do inicjatywy GeForce Esports
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.