Podczas Game Developers Conference 2018 firmy AMD i Microsoft przedstawiły sporo nowości dotyczące technologii DirectX 12 i raytracingu. Obie spółki dość mocno angażują się we wspólne rozwijanie nowoczesnych rozwiązań dla graczy oraz profesjonalistów. Prócz technologii Microsoftu, warto także wspomnieć o silnym rozwoju interfejsu Vulkan. To dość młode rozwiązanie posiada wiele udogodnień dla deweloperów.

Firma AMD uczestniczyła w następujących sesjach GDC:

A oto nowości, jakie zostały ogłoszone przez AMD:

  • Radeon Rays, czyli otwarte i wydajne oprogramowanie, które pomaga deweloperom w wykorzystaniu akcelerowanej graficznie techniki „raytracingu” realizowanego w czasie rzeczywistym.
  • Radeon ProRender otrzymał wsparcie techniki renderowania z użyciem kombinacji mechanizmów „raytracingu” i rasteryzacji w czasie rzeczywistym.
  • Radeon GPU Profiler 1.2 – nowa wersja jedynego w swoim rodzaju narzędzia do niskopoziomowego śledzenia obciążenia karty graficznej, która pomaga deweloperom w optymalizacji gier. Wersja 1.2 jest kompatybilna z RenderDoc.
  • Wsparcie dla Vulkan 1.1 – wszystkie karty graficzne Radeon bazujące na architekturze Graphics Core Next są zgodne.
  • Compressonator 3.0 – nowe narzędzie do kompresji zarówno dwuwymiarowych tekstur, jak i siatek przestrzennych.
  • Optymalizacje dla gry Fortnite w ramach Project ReSX przynoszące znacząco lepszą płynność gry.

Poprzedni artykułMiła „Yuuki” Irek ze studia MuHa Games wystąpi na Digital Dragons 2018
Następny artykułCorsair H60 – nowy model chłodzenia wodnego typu All in One
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalach OSWorld.pl i PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 7 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.