AMD zaprezentowało kartę graficzną Radeon RX 5500. Układ ten bazuje na architekturze RDNA i rdzeniu Navi 14 o powierzchni wynosi 158 mm². Na pokładzie znajdziemy 1408 Procesorów Strumieniowych, 4 lub 8 GB pamięci GDDR6 na 128-bitowej szynie danych. Nie podano niestety jednostek renderujących i teksturujących. Karty obsługują PCI Express 4.0, a moc obliczeniowa ma wynosi aż 5.2 TFLOPSów.
Taktowanie rdzenia w trybie Game wynosi do 1717 MHz, z kolei w trybie Boost wzrasta do 1845 MHz. Nowa karta graficzna ma być konkurentem kart GeForce GTX 1650.
Pojawiły się takie technologie jak Radeon Image Sharpening (RIS), FidelityFX, Radeon Anti-Lag. Udoskonalono akcelerację renderowania grafiki 3D, kodery wideo HEVC z HDR/WCG, sprzętowe kodowanie wideo HEVC i wiele innych.
Tutaj opis technologii:
- Radeon Image Sharpening (RIS) – przywraca przejrzystość obrazu, który został zmiękczony przez inne efekty post-processingu. Technologia RIS łączy się dobrze ze skalowaniem rozdzielczości w górę, aby zapewniać wysoką ostrość i płynną animację na wyświetlaczach o bardzo dużej rozdzielczości. Działa w grach w trybach DirectX 9, 12 i Vulkan.
- FidelityFX – oto otwarty zestaw narzędzi deweloperskich, który wkrótce zostanie udostępniony w ramach inicjatywy GPUOpen, i który ułatwia tworzenie wysokiej jakości efektów post-processingu czyniących gry piękniejszymi oferując zarazem odpowiedni balans między jakością a wydajnością. FidelityFX ma funkcję CAS (Contrast-Adaptive Sharpening), jaka wydobywa szczegóły w przestrzeniach o niskim kontraście minimalizując jednocześnie występowanie błędów (artefaktów) wywoływanych przez typowe algorytmy wyostrzające. Deweloperzy planują integrację CAS w szeregu popularnych gier, a firma Unity Technologies planuje zintegrować to ze swoją platformą rozwoju animacji 3D.
- Radeon Anti-Lag – technologia ta została zoptymalizowana dla eSportu i zwiększa konkurencyjność obniżając nawet o 31% czas reakcji na linii urządzenie wejścia – ekran, co przekłada się na doznania podobne, co przy wyższej liczbie klatek na sekundę.
Premiera niereferencyjnych układów Radeon RX 5500 od firm ASRock, MSI, ASUS, Gigabyte, PowerColor, Sapphire oraz XFX została zaplanowana na czwarty kwartał tego roku. Ceny nie powinny przekraczać 200 dolarów.
[…] Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.10.1 dla kart Radeon. Dodano obsługę kart graficznych Radeon RX 5500 oraz 5500M, która miały premierę kilka dni temu. Pojawiło się też wsparcie dla nadchodzącej […]