Firma AMD ogłosiła dzisiaj, że karta graficzna Radeon RX 7900 GRE jest dostępna globalnie w renomowanych sklepach w cenach rozpoczynających się od 549 USD. W Polsce przełoży się to na realne ceny na poziomie 2699 zł, a nawet mniej.
Budowa rdzenia graficznego karty Radeon RX 7900 GRE
Powierzchnia rdzenia wynosi 346 mm2. Producent umieścił w nim 3456 procesorów strumieniowych, 216 jednostek teksturujących oraz 96 jednostek renderujących. Mamy również 54 jednostki RT oraz 108 jednostek AI. Producent umieścił 48 MB pamięci Infinity Cache.
Taktowanie bazowe rdzenia wynosi 1900 MHz, w trybie “Gry” wzrasta do 2124, a w trybie “Boost” osiąga aż 2544 MHz. Karta otrzymała do dyspozycji 12 GB pamięci GDDR6 o taktowaniu 18 GHz i 192-bitowej szynie danych. Daje to łączną przepustowość na poziomie 432 GB/s.
Karta Radeon RX 7900 GRE obsługiwać będzie następujące złącza wideo: HDMI 2.1a, DisplayPort 2.1. TBP ma wynosić 245 Waty, a do zasilania konieczne będzie podłączenie dwóch 8-pinowych wtyczek. Cena MSRP ustalona została na 449 dolarów.
Porównanie do innych modeli Radeon RX 7900
Radeon RX 7900 XTX | Radeon RX 7900 XT | Radeon RX 7900 GRE | |
---|---|---|---|
Architektura | RDNA 3.0 (NAVI 31 XTX) | RDNA 3.0 (NAVI 31 XT) | RDNA 3.0 (NAVI 31 XL) |
Liczba tranzystorów | 45.6 mld + 6 x 2.05 mld | 45.6 mld + 5 x 2.05 mld | 45.6 mld + 4 x 2.05 mld |
Rozmiar rdzenia | 300 + 225 mm² | 300 + 225 mm² | 300 + 225 mm² |
Rdzenie CUDA | 6144 | 5376 | 5120 |
Rdzenie Tensor | 192 | 168 | 160 |
Rdzenie RT | 96 | 84 | 80 |
Jednostki teksturujące | 384 | 336 | 320 |
Jednostki renderujące | 48 | 192 | 192 |
Zegar bazowy | 1929 MHz | 2025 MHz | 1880 MHz |
Zegar Boost | 2500 MHz | 2394 MHz | 22245 MHz |
Pamięć GDDR | 24 GB GDDR6 | 20 GB GDDR6 | 16 GB GDDR6 |
Szyna danych | 384-bity | 320-bitów | 256-bitów |
Przepustowość | 960 GB/s | 800 GB/s | 576 GB/s |
Moc obliczeniowa | 61 TLFOPS | 51,6 TLFOPS | 46 TFLOPS |
TDP | 355 W | 315 W | 260 W |
Interfejs | PCI-E 4.0 x16 | PCI-E 4.0 x16 | PCI-E 4.0 x16 |
Zastosowane technologie
Nowe FidelityFX Super Resolution (FSR) 3
Następna generacja popularnej funkcji skalującej obraz oferuje znaczny wzrost wydajności w obsługiwanych grach. AMD FSR 3 obsługuje generowanie klatek za sprawą AMD Fluid Motion Frames i danych o ruchu z gry. Technologia ta, tak jak poprzednie wersje, została zaprojektowana tak, aby zapewniać korzyści na wielu platformach sprzętowych, w tym produktach konkurencji i konsolach.
AMD Radiance Display Engine
Funkcja wyposażona została w 12-bitowy HDR i pełne pokrycie przestrzeni kolorów REC2020. Dzięki obsłudze portu DisplayPort 2.1 można wykorzystać 68 miliardów kolorów w rozdzielczości 8K i odświeżaniu 165 Hz.
Dual Media Engine z AV1
Dodano pełną obsługą kodowania i dekodowania AV1, zaprojektowane do działania z rozdzielczością 8K, szerokim spektrum kolorów oraz HDR.
AI Matrix Accelerator
Całkowicie nowe jednostki obliczeniowe, które mają być konkurencją dla technologii NVIDIA Tensor, czy Intel XMX.
Źródło: community.amd.com