Firma AMD wprowadziła do sprzedaży kartę graficzną Radeon RX 5500 XT. Układ graficzny skonstruowano w oparciu o nowoczesną architekturę AMD RDNA i technologię 7 nm. Mamy tutaj 1408 Procesorów Strumieniowych, co oznacza aż 22 jednostki obliczeniowe. Prócz tego znajdziemy również 88 jednostek teksturujących (TMU) i 32 rasteryzujące (ROP). TDP karty zostało ustalone na 130 W.

Taktowanie podstawowe w Radeon RX 5500 XT wynosi 1670 MHz, w trybie gry wzrasta do 1717 MHz, a w trybie Boost rośnie do 1845 MHz. Karta współpracuje również 4 GB lub 8 GB pamięci GDDR6 na 128-bitowej szynie daje. Daje to przepustowość na poziomie 224 GB/s i moc obliczeniową około 5.19 TFLOPSów.

Radeon RX 5500 XT Radeon RX 570 GeForce GTX 1660 GeForce GTX 1650 SUPER
Tranzystory 6.4 mld 5.7 mld 6.6 mld 6.6 mld
Architektura RDNA 1.0 GCN 4.0 Turing Turing
Układ graficzny NAVI 14 Polaris 20 TU116 TU116
Rozmiar rdzenia 158 mm2 232 mm² 284 mm² 284 mm2
Rdzenie CUDA/ Procesory strumieniowe 1408 2048 1408 1280
Jednostki teksturujące 88 128 88 80
Jednostki renderujące 32 32 48 32
Jednostki RT BRAK BRAK BRAK BRAK
Jednostki Tensor BRAK BRAK BRAK BRAK
Rozmiar pamięci 4/8 GB GDDR6 4/8 GB GDDR5 6 GB GDDR5 4 GB GDDR6
Szyna pamięci 128-bit 256-bit 192-bit 128-bit
Przepustowość 224.0 GB/s 224.0 GB/s 192.0 GB/s 192.0 GB/s
Moc obliczeniowa 5.19 TFLOPS 4.4 TFLOPS 5.5 TFLOPS 4.4 TFLOPS
Zegar bazowy 1485 MHz 1530 MHz 1530 MHz 1530 MHz
Taktowanie pamięci 14 GHz 7 GHz 8 GHz 12 GHz
TDP 130 W 120 W 120 W 100 W

Karta graficzna działa w oparciu o standard PCI Express 4.0. Pojawiły się takie technologie jak Radeon Image Sharpening (RIS), FidelityFX, Radeon Anti-Lag. Udoskonalono akcelerację renderowania grafiki 3D, kodery wideo HEVC z HDR/WCG, sprzętowe kodowanie wideo HEVC i wiele innych.

Tutaj opis technologii:

  • Radeon Image Sharpening (RIS) – przywraca przejrzystość obrazu, który został zmiękczony przez inne efekty post-processingu. Technologia RIS łączy się dobrze ze skalowaniem rozdzielczości w górę, aby zapewniać wysoką ostrość i płynną animację na wyświetlaczach o bardzo dużej rozdzielczości. Działa w grach w trybach DirectX 9, 12 i Vulkan.
  • FidelityFX – oto otwarty zestaw narzędzi deweloperskich, który wkrótce zostanie udostępniony w ramach inicjatywy GPUOpen. Ułatwia on tworzenie wysokiej jakości efektów post-processingu, czyniących gry piękniejszymi. Oferuje przy tym odpowiedni balans między jakością a wydajnością. FidelityFX ma funkcję CAS (Contrast-Adaptive Sharpening), jaka wydobywa szczegóły w przestrzeniach o niskim kontraście. Minimalizuje jednocześnie występowanie błędów (artefaktów) wywoływanych przez typowe algorytmy wyostrzające. Deweloperzy planują integrację CAS w szeregu popularnych gier, a firma Unity Technologies planuje zintegrować to ze swoją platformą rozwoju animacji 3D.
  • Radeon Anti-Lag – technologia ta została zoptymalizowana dla eSportu i zwiększa konkurencyjność, obniżając nawet o 31% czas reakcji na linii urządzenie wejścia – ekran, co przekłada się na doznania podobne, co przy wyższej liczbie klatek na sekundę.

Karty graficzne AMD Radeon RX 5500 XT są już dostępne w ofertach szeregu producentów, w tym takich firm jak ASRock, ASUS, Gigabyte, MSI, PowerColor, SAPPHIRE i XFX. Wersje z 4 GB zaczynają się od 169 dolarów (około 849 zł), a za 8 GB przyjdzie nam zapłacić minimum 199 dolarów (około 999 zł).

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ŹRÓDŁOamd.com
Poprzedni artykułDetroit: Become Human – każda decyzja wpływa na historię gry
Następny artykułRadeon Software Adrenalin 2020 Edition – nowe sterowniki od AMD
Michał Olber
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.