Dwa dni temu rozpoczął się inauguracyjny sezon Overwatch League. W pierwszym sezonie wystąpi 12 zespołów, które będą reprezentować poszczególne miasta z Azji, Europy i Ameryki Północnej. Drużyny zmierzyły się ze sobą po raz pierwszy w rozgrywkach przedsezonowych w dniach 6-9 grudnia.
Oto pełna lista drużyn i właścicieli:
- Boston Uprising (Kraft Group)
- Dallas Fuel (Team Envy)
- Florida Mayhem (Misfits)
- Houston Outlaws (OpTic Gaming)
- London Spitfire (Cloud9)
- Los Angeles Gladiators (Stan i Josh Kroenke)
- Los Angeles Valiant (Immortals)
- New York Excelsior (Jeff Wilpon i SterlingVC)
- Philadelphia Fusion (Comcast Spectacor)
- San Francisco Shock (NRG eSports)
- Seoul Dynasty (Kevin Chou)
- Shanghai Dragons (NetEase)
Widzowie będą mogli oglądać rozgrywki ligi w serwisie Twitch, na stronie MLG.com, w aplikacji MLG app (dostępnej na urządzeniach z systemem iOS oraz Android), na stronie OverwatchLeague.com oraz poprzez oficjalną aplikację Overwatch League, która została udostępniona w poniedziałek na iOS and Android. Gracze Blizzarda uzyskają też łatwy dostęp do Overwatch League dzięki nowej zakładce w aplikacji desktopowej Blizzard Battle.net.
Pierwszy sezon Overwatch League potrwa do czerwca, a w lipcu rozegrane zostaną play-offy oraz finały. W inauguracyjnym sezonie wszystkie mecze odbywać się będą w Burbank, w Blizzard Arena Los Angeles. Fani mogą kupować bilety na mecze, które odbywać się będą w każdą środę, czwartek, piątek i sobotę. Pełny terminarz oraz informacje o sprzedaży biletów można znaleźć na stronie https://overwatchleague.com.
Społeczność gry Overwatch otrzyma również nowy sposób na kibicowanie. Stroje drużyn Overwatch League są już dostępne w sprzedaży w formie skórek w grze, co pozwoli graczom wspierać na nowy sposób swoje ulubione drużyny. Wszyscy gracze, którzy zalogują się do 13 lutego 2018, otrzymają za darmo żetony ligowe pozwalające zakupić strój wybranej drużyny. Dostępne są skórki dla wszystkich 12 drużyn i 26 bohaterów Overwatch, a 50% zysków ze sprzedaży skórek zostanie przeznaczona na zasilenie wspólnej puli ligowej, która zostanie rozdysponowana między drużynami.
Sponsorami Overwatch League są HP i Intel. Zawodnicy rywalizują na najnowocześniejszych komputerach HP OMEN.