fbpx
Strona głównaPcMod.plInformacja prasowaGeForce RTX 4060 – nowa wariacja dla graczy od NVIDIA

GeForce RTX 4060 – nowa wariacja dla graczy od NVIDIA

NVIDIA zaprezentowała karty graficzne GeForce RTX 4060, oparte na architekturze Ada Lovelace. Ich ceny zaczynają się od 1549 zł. To dobry wybór dla użytkowników, którzy będą mogli zagrać w najnowsze gry na wysokich ustawieniach graficznych w rozdzielczości 1080p lub 1440p. Karty GeForce RTX 4060 wykorzystują wszystkie funkcje architektury NVIDIA Ada Lovelace, w tym renderowanie neuronowe DLSS 3, techniki ray tracingu trzeciej generacji zapewniające wysoką liczbę wyświetlanych klatek na sekundę czy enkoder NVIDIA (NVENC) ósmej generacji z obsługą standardu AV1.

Na pokładzie GeForce RTX 4060 znajdziemy rdzeń AD107-400 wykonany w technologii TSMC 4N. Chip został wyposażony w 3072 rdzenie CUDA, 96 jednostek teksturujących oraz 48 jednostki renderujące. Prócz tego mamy jeszcze 24 jednostki RT (obliczenia ray tracingu) oraz 96 jednostek Tensor (sztuczna inteligencja i głębokie uczenie się). Taktowanie podstawowe rdzenia wynosi 1830 MHz, a w trybie Boost wzrasta do 2460 MHz.

Jeżeli chodzi o pamięć to znajdziemy 8 GB GDDR6 od firmy Micron na 128-bitowej szynie danych. Taktowanie wynosi 17 GHz. Daje to przepustowość na poziomie 272 GB/s.

GeForce RTX 4060 GeForce RTX 3060 12 GB GeForce RTX 3060 8 GB
Architektura Ada Lovelace (GA107-400) Ampere (GA106-300) Ampere (GA106-302)
Liczba tranzystorów 17 miliardów 12 miliardów 12 miliardów
Rozmiar rdzenia N/A 276 mm² 276 mm²
Rdzenie CUDA 3072 3584 3584
Rdzenie Tensor 96 112 112
Rdzenie RT 24 28 28
Jednostki teksturujące 96 112 112
Jednostki renderujące 48 48 48
Zegar bazowy 1830 MHz 1320 MHz 1320 MHz
Zegar Boost 2460 MHz 1780 MHz 1780 MHz
Pamięć GDDR 8 GB GDDR6 12 GB GDDR6 8 GB GDDR6
Szyna danych 128-bitów 192-bity 128-bitów
Przepustowość 272 GB/s 360 GB/s 240 GB/s
Moc obliczeniowa 15 TLFOPS 12.8 TFLOPS 8,6 TFLOPS
TDP 115 W 170 W 170 W
Interfejs PCI-E 4.0 x8 PCI-E 4.0 x16 PCI-E 4.0 x16

Już ponad 300 gier i aplikacji wykorzystuje technikę DLSS

NVIDIA DLSS wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz rdzenie Tensor w kartach GeForce RTX do zwiększania liczby wyświetlanych klatek na sekundę. DLSS 3 łączy w sobie techniki DLSS Super Resolution (czyli DLSS 2), DLSS Frame Generation oraz NVIDIA Reflex, zwiększając wydajność i jednocześnie zachowując wysoką responsywność.

NVIDIA DLSS over 300 games

Adaptacja techniki wciąż przyspiesza i NVIDIA DLSS zapewnia obecnie wysoką wydajność wspomaganą przez SI w ponad 300 grach i aplikacjach.

Oto aktualny stan wykorzystania technik NVIDIA RTX:

  • DLSS — ponad 300 gier i aplikacji,
  • DLSS 3 – ponad 30 gier i aplikacji,
  • Reflex – 70 gier i aplikacji.

DLSS 3 w D5 Render

Najnowsza aktualizacja D5 Render zwiększa wydajność aplikacji dzięki wsparciu DLSS 3. Przodujące w branży oprogramowanie umożliwia użytkownikom obserwować w czasie rzeczywistym każdą modyfikację sceny i jest kompatybilne z popularnymi aplikacjami kreatywnymi, takimi jak SketchUp, 3ds Max, Revit, Archicad, Rhino, C4D czy Blender.

D5 Render wykorzystywało wcześniej technikę DLSS 2, co pozwalało mu renderować mniejszą wersję obrazu i zwiększać jego rozdzielczość za pomocą sztucznej inteligencji, zapewniając praktycznie ten sam poziom jakości przy znacznie wyższej wydajności.

Liczba wyświetlanych klatek na sekundę w rzutni aplikacji wzrasta nawet trzykrotnie, co pozwoli twórcom pracować nad większymi scenami, wyższej jakości modelami i teksturami, utrzymując płynny i interaktywny widok.

D5 Render w akcji z DLSS 3 zobaczymy w filmie poniżej. Warto zapoznać się z najnowszym artykułem na blogu In the NVIDIA Studio.

Dostępność i ceny

Karta GeForce RTX 4060 pojawi się w sprzedaży w lipcu w cenie startowej 1549 zł.

Źródło: nvidianews.nvidia.com

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać