UL Benchmarks wprowadziło do oferty nowy wieloplatformowy benchmark – 3DMark Solar Bay. Został on zbudowany głównie pod sprawdzanie wydajności technologi ray tracingu (śledzenia promieni) na komputerach z systemami Windows oraz urządzeniach z Androidem i iOS. Benchmark można pobrać z: oficjalnej strony UL Benchmarks, Steam, Epic Games lub Google Play Store.
Ray tracing to technologia będąca wizytówką Solar Bay, symulująca odbicia w czasie rzeczywistym. W porównaniu do tradycyjnej rasteryzacji, sceny oparte na ray tracingu generują znacznie bardziej realistyczne oświetlenie. Procesory graficzne dla komputerów stacjonarnych i laptopów obsługują ray tracing od kilku lat. Jednakże dopiero od niedawna układy graficzne w urządzeniach z systemem Android są w stanie uruchamiać gry z ray tracingiem w czasie rzeczywistym przy akceptowalnej dla graczy liczbie klatek na sekundę.


3DMark Solar Bay został zbudowany przy użyciu interfejsu Vulkan 1.1. Oferuje w pakiecie dwa testy sprzętowe:
- szybki test do sprawdzenia ogólnej wydajności;
- test wydajnościowy, tzw. stress test, który sprawdza wydajność urządzenia w okresie 20 minut z zapętleniem scen.
Obciążenie podczas testu zmienia się w trzech etapach, przy czym każda sekcja to wzrost obciążenia o 100%. Na końcu przedstawiane są 4 wyniki: ogólny wynik oraz 3 dodatkowe dla każdej z sekcji ray tracingu.
Źródło: videocardz.com
Źródło: benchmarks.ul.com