minecraft rtx on 12
minecraft rtx on 12

NVIDIA udostępniła nowe materiały ukazujące efekty implementacji techniki ray-tracingu w grze Minecraft. Premiera jest już niedaleko i cały czas trwa intensywna współpraca z najbardziej utalentowanymi twórcami na świecie ze społeczności. Już dzisiaj możemy podziwiać pierwsze zdjęcia z gry, które obrazują niesamowitą pracę artystów.

Zrzuty ekranowe przedstawiają światy stworzone przez Razzleberries, BlockWorks oraz GeminiTay, jednych z wielu twórców, którzy zostali wybrani ze względu na ich wielką wyobraźnię i fantastyczne dotychczasowe osiągnięcia docenione przez społeczność Minecraft.

Zaprezentowane przykłady to:

  • Of Temples and Totems RTX autorstwa Razzleberries – świat przygód, koncentrujący graczy na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda świątynia wyróżnia się zróżnicowanymi źródłami światła i cieniami generowanymi w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje globalne oświetlenie, aby zapewnić graczom jak najbardziej realistyczne wrażenia.

Minecraft - Of Temples and Totems RTX

  • Imagination Island RTX autorstwa BlockWorks – rozległy park rozrywki, wypełniony ukrytymi niespodziankami, składający się z czterech różnych krain, z których każda poświęcona jest innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym. W zaprezentowanej scenie widzimy centrum obsługi klienta, oświetlone jasnymi promieniami (god rays) wpadającymi przez okna na podłogę.

Minecraft - Imagination Island RTX

  • Crystal Palace RTX autorstwa GeminiTay – mapa typu survival z zabawnym motywem fantasy oraz mistrzowsko odwzorowanym zamkiem. Śledzone promieniami cienie oraz przepiękna atmosfera tworzą wyjątkowy realizm świata zbudowanego w skali 1:1.

Minecraft - Crystal Palace RTX

Narzędzia i samouczki dla twórców światów w grze Minecraft

NVIDIA udostępniła także szereg narzędzi i przewodników, ułatwiających tworzenie realistycznych światów w Minecraft. Dostępne online samouczki, pierwotnie zaplanowane do zaprezentowania podczas GPU Technology Conference w Dolinie Krzemowej, są zaprezentowane w ramach wydarzenia GTC Digital i zawierają:

  • Tworzenie renderowanych tekstur wykorzystujących zjawiska fizyczne – prezentacja i przewodnik, zgłębiające szczegóły na temat path tracingu i tekstur PBR w Minecraft oraz ich wykorzystania do stworzenia niesamowitych krajobrazów. Z materiałów można dowiedzieć się krok po kroku jak stworzyć własne tekstury PBR.
  • Konwersja światów ze środowiska Java na światy z efektami RTX – NVIDIA nawiązała współpracę z twórcami światów w Minecraft celem opracowania przewodnika po najlepszych nieoficjalnych metodach konwersji świata stworzonego w środowisku Java na wersję Bedrock Windows 10, która jest podstawą nadchodzącej gry Minecraft z efektami RTX.

NVIDIA intensywnie współpracowała z firmą Microsoft nad stworzeniem światów w pełni wykorzystujących path tracing, czyli odbicia, cienie, globalne oświetlenie i inne realistyczne efekty świetlne, które naturalnie współgrają z teksturami wykorzystującymi fizyczne zjawiska zastosowanymi w blokach Minecraft. Tekstury PBR zapoczątkowują kolejną ewolucję tej gry.

Niedługo podamy więcej informacji na temat gry Minecraft z efektami RTX, której premiera już wkrótce.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

ŹRÓDŁOnvidia.com
Poprzedni artykułNieudany debiut nowego składu Illuminar Gaming w LOOT.BET/CS Season 6
Następny artykułmousesports z Fnatic o pozycje lidera, inne mecze o dobre miejsca w grupie ESL Pro League Season 11.
Piotr Bieńkowski
Miłośnik technologii najnowszych ale i tych starych . Uzależniony od wszystkiego co związane z komputerami oraz grafiką komputerową . Wolne chwile spędza nad fotografia i tworzy strony internetowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.