Niemieckie studio JIW-Games wydało Changelog 2017-04-20 do gry Rising World. Jest ona typowym przedstawicielem gatunku sandboxów. Tytuł posiada otwarty świat i losowo generowane otoczenie. Dla graczy dostępne są dwa tryby: jednoosobowy i wieloosobowy. Dostępna jest dość ciekawa fizyka obiektów, czyli np. ścięte drzewo opada, a także cykl dnia i nocy.
Najważniejszą zmianą jest dodanie mapy w grze. Powinno to znacząco pomóc w nawigacji po obecnym świecie. Mapa zawiera szczegółową reprezentację świata i posiada kilka poziomów zbliżenia. Gracze mogą także dodawać własne znaczniki na niej.
Aby stworzyć mapę, będzie potrzebne kilka przedmiotów. Nowością w tej aktualizacji jest prasa drukarska. Można ją wykorzystywać do zamiany ubrań w szmaty, a szmat w papier.
Z reszty nowości w Rising World:
- Nowe podziemia i lochy: piramidy pustynne, pustynne podziemne labirynty
- Nowe przedmioty: papier, szmaty, kukurydza, burak cukrowy, pieprz chili
- Nowe uprawne rośliny: kukurydza, burak cukrowy, chili
- Nowe rośliny: barszcz, pokrzywa
- Nowe obiekty: kamienne popiersie
- Dodano synchronizację podglądu postępu budowania innych graczy w trybie wieloosobowym
- Pojawiła się komenda
undoblueprint
do usuwania ostatnio dodanych planów (działa tylko przez pierwsze 5 minut) - Pojawiła się komenda
rotation
do zmiany typu obrotu elementów konstrukcyjnych - Dodano nową muzykę
- Własny dziennik (notatki serwerowe) wspiera od teraz obrazki
- Serwery gier wieloosobowych mogą od teraz dodawać własne logo na ekranie ładowania
- Można włączyć lub wyłączyć pogodę w ustawieniach gry (tylko tryb jednoosobowy)
- Dodano opcję do usuwania lochów i wody, podczas tworzenia nowego świata
- Gra działa w trybie offline, jeżeli Steam nie uwierzytelni się poprawnie
- Można od teraz pominąć tworzenie konta