Niemieckie studio JIW-Games wydało Changelog 2016-12-31 do gry Rising World. Jest ona typowym przedstawicielem gatunku sandboxów. Tytuł posiada otwarty świat i losowo generowane otoczenie. Dla graczy dostępne są dwa tryby: jednoosobowy i wieloosobowy. Dostępna jest dość ciekawa fizyka obiektów, czyli np. ścięte drzewo opada, a także cykl dnia i nocy.
Jaskinie i lochy oferują od teraz automatycznie generowane struktury. W lasach będzie można natknąć się na porzucone chaty, a pod wodą na zatopione ruiny. Więcej jaskiń pojawi się w przyszłości. Aktualnie we wspomnianych lochach nie będzie przeciwników.
Twórcy zaktualizowali także warunki pogodowe. Dodano deszcz, śnieg, mgłę, błyskawice i wiele innych. Planowane jest dodanie także burzy piaskowej i wielu innych efektów.
Dodano kilka nowych przedmiotów, nowe zwierzęta (jelenie, sarny, niedźwiedzie), a także nowe obiekty. W porzuconych budkach w lesie będzie można znaleźć nagrania dla gramofonów.
Pod maską poprawiono renderowania, a także implementację bufora głębi. Ma to zwiększyć precyzję renderowania, zmniejszając tzw. migotanie keranu. Niestety, ale logarytmiczne obliczanie głębi generuje narzut na wydajność, przez zmniejsza się liczba klatek na sekundę.