Riot Games wyłączyło już możliwość zdobywania nagród za rangę na koniec sezonu, więc każdy może teraz skupić się na polepszeniu swoich umiejętności przed startem nowego sezonu rankingowego.
Dziewiąty sezon wystartuje wraz z wdrożeniem na serwery patcha 9.2, który planowany jest na 23 stycznia. Do tego czasu przyjdzie nam zapoznać się z nowymi rzeczami wprowadzonymi do gry, gdyż w środę ujrzymy preseason – zmieni się dużo!
Już jutro wypuszczona zostanie aktualizacja nr 8.23, która oficjalnie rozpocznie preseason, w którym to znajdą się zmiany obecnie testowane na serwerach PBE. W najnowszym patchu przyjdzie nam zmierzyć się między innymi ze zmianami w wieżach, czasie trwania gier, nowymi rangami czy zmianami w runach. Przypominamy, że zmiany wprowadzone na PBE oraz w trakcie trwania preseasonu mogą ulec zmianie przed startem kolejnego sezonu!
Nowością na serwerach PBE jest zmiana w wieżach, która z pewnością zmieni sposób rozgrywania początkowych faz rozgrywki.
Opancerzenie wież
- Na początku gry zewnętrzne wieże mają pięć tymczasowych płyt opancerzenia, każda z płyt pancerza odpowiada za 1000 HP wieży,
- Pancerz i odporność na magię zapewnione przez opancerzenie: [40 + 30 za każdą zniszczoną płytę]
- Złoto za zniszczenie płyty: [160 lokalnego złota (podzielone na bohaterów w pobliżu)]
- Bastion: [+ 25 pancerza i odporności na magię przypadającego na każdego kolejnego przeciwnego bohatera w pobliżu]
- Opancerzenie wieży znika w 14 minucie, sprawiając, że zewnętrzne wieże tracą cały pancerz i odporność na magię oraz że niezdobyte złoto z płyt staje się bezpowrotnie niedostępne.
Wieże
- HP zewnętrznych wież zwiększone z 3800 na 5000
- Pancerz/odporność na magię zewnętrznych wież zmienione z 55 na 0 (zastąpione opancerzeniem wież)
- Skalowanie pancerza/odporność na magię zewnętrznych wież co minutę zmienione z 1 na 0 (zastąpione opancerzeniem wież)
- Skalowanie obrażeń od ataku zwiększone z 4 pkt na minutę do 9 pkt na minutę
- Limit obrażeń od ataku zewnętrznych wież zwiększone z 180 pkt do 278 pkt w 15 minucie
- Limit obrażeń od ataku wewnętrznych/inhibitorowych wież zwiększone z 250 do 305
- Limit obrażeń od ataku wież Nexusa zwiększone z 230 do 285
- Nagroda za zniszczenie pierwszej wieży zmniejszona z 300 do 150 (zmniejszone ze względu wprowadzenia nagród za niszczenie kolejnych płyt pancerza)
Statystyki run
[Dla jasności: Połączenia run same w sobie nie dają już bonusów; od teraz dostajemy je z statystyk run]
- Pierwszy rząd: 10 adaptacyjne (6 AD lub 10 AP), 8% prędkości ataku, 1-10% CDR (poziomy 1-18).
- Drugi rząd: 10 adaptacyjne, 5 pancerza, 6 odporności na magię, (prawdopodobnie dodana zostanie czwarta opcja).
- Trzeci rząd: 15-90 HP (poziomy 1-18), 5 pancerza, 6 odporności na magię
Ciekawą zmianą również jest zmniejszenie liczby totemów kontrolnych, które możemy zabrać ze sobą z trzech na dwa.
Pełna lista zmian oraz ich konkretne wartości liczbowe, które zawitają na serwery w przyszłym patchu tutaj.
Po większą dawkę artykułów związanych z E-Sportem zapraszamy na specjalną sekcję na naszej stronie internetowej: https://pcmod.pl/e-sport/