Firma UL Benchmarks zapowiedziała nowy benchmark o nazwie 3DMark Port Royal. Jego cechą szczególną ma być pełne wsparcie dla ray-tracingu. Mowa tutaj oczywiści o technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Została ona zaprezentowana przez firmę NVIDIA kilka miesięcy temu, wraz z premierą kart GeForce RTX. Warto nadmienić, że obecnie wykorzystywane jest głównie API DirectX Raytracing (DXR) od Microsoftu.
Jedyną grą, która doczekała się oficjalnego wsparcia dla ray-tracingu jest Battlefield V. Nie tak dawno wydano nawet łatkę, zwiększającą wydajność przy wykorzystaniu tej technologii. Nastąpną grą ma być podobno Shadow of the Tomb Raider.
Benchmark 3DMark Port Royal korzystać będzie refleksów, cieni i innych technik. Domyślną rozdzielczością ma być 2560 x 1440 pikseli. Aczkolwiek wiele osób będzie pewnie korzystało z Full HD dla pokazania różnic w wydajności na słabszych kartach.
Jeżeli chodzi o karty graficzne to interfejs DXR wspierają obecnie: GeForce RTX 2070, 2080 i 2080 Ti oraz nadchodzący TITAN RTX. Benchmark ma się pojawić już 8 stycznia 2019 roku w cenie 2.99 dolarów. Jeżeli ktoś posiada pakiet 3DMark Advanced Edition, powinien go otrzymać za darmo.