Smashcast to nowo-powstała firma, która powstała na skutek fuzji dwóch wiodących marek tej branży – Hitbox i Azubu. Jest to niezależna platforma nadawcza zajmująca się e-sportem i współzawodnictwem w grach wideo poza Azją. Dostarczana przez nią usługa plasuje się zasięgiem bezpośrednio za Twitch.tv i stanowi obecnie jego najpoważniejszą konkurencję. Ogłoszono również początek działania serwisu www.smashcast.tv.
Będzie on skupiał setki utalentowanych nadawców i miliony widzów na całym świecie. Oficjalna aplikacja Smashcast jest też już dostępna za darmo do pobrania w App Store i Google Play. Wszyscy użytkownicy www.hitbox.tv i www.azubu.tv są automatycznie przekierowywani do nowej lokacji bez konieczności ponownej rejestracji w serwisie.
Smashcast.tv posiada przejrzysty i intuicyjny interfejs, razem z narzędziem do monitorowania zaangażowania widzów. To ostatnie zwane Hype-o-meter stanowić będzie też sposób na wyrażenie poparcia i aplauzu np. podczas oglądania meczów ulubionej drużyny.
Firma poinformowała również, że uruchomiła w Wiedniu nowe studio produkcyjne. Jego celem jest tworzenie materiałów w rozdzielczości 4K. Stanowić to ma podstawowy element długofalowej strategii firmy koncentrującej się na jeszcze pełniejszej integracji ze światem e-sportu i gamingowej rywalizacji. Prócz tego ma zapewnić materiały najwyższej jakości nie tylko w zakresie samej technologii, lecz również w odniesieniu do transmitowanych treści.