Strona głównaPcMod.plNewsyRozszerzenie Radeon ProRender dostępne dla Blender i Maya na macOS

Rozszerzenie Radeon ProRender dostępne dla Blender i Maya na macOS

Firma AMD wydała rozszerzenie Radeon ProRender programów Blender i Maya działających na systemie macOS. Z nowości skorzystają użytkownicy z obsługą funkcji Metal 2 w systemach macOS 10.13.3 lub nowszych. Radeon ProRender to potężny silnik do renderingu z wykorzystaniem zasad fizyki pozwalający tworzyć oszałamiająco fotorealistyczne obrazy. Działa w oparciu o wysoce efektywną i wydajną technologię Radeon Rays i wykorzystuje otwarte standardy branżowe.

Rozszerzenie Radeon ProRender dla programów Blender i Maya wprowadza szereg nowych funkcji i ulepszeń, dzięki którym użytkownicy mogą przyspieszyć i ułatwić swoją pracę:

  • Zaktualizowana funkcja Uber Shader – umożliwia lepszą realizację renderingu w oparciu o zasady fizyki z bardziej realistycznymi domyślnymi nastawami i ulepszonym rozpraszaniem podpowierzchniowym, które pozwala uzyskiwać doskonalszy rendering skóry.
  • Interaktywne odszumianie – nowość w rozszerzeniu dla programu Maya pozwala usunąć szum przy zachowaniu szczegółowości obrazu oraz skrócić czas renderingu przy mniejszym zaszumieniu.
  • Więcej opcji AOV (tylko dla programu Blender) – w tym odbicia i rozproszenie oświetlenia, które może zostać włączone do finalnego renderingu podnosząc jego jakość bez potrzeby ponownego renderowania czegokolwiek.

Firma AMD ponadto wprowadza dwie zupełnie nowe funkcje do rozszerzenia Radeon ProRender dla programu Blender w wersji dla systemów macOS:

  • Wsparcie dla wolumetryki – umożliwia użytkownikom rendering zaawansowanych efektów, jak dym, mgła, chmury, dzięki czemu obrazy są jeszcze bardziej realistyczne.
  • Ulepszone podziały powierzchni – funkcja adaptacyjnego podziału automatycznie przelicza dystans, aby określić jak bardzo należy wygładzić geometrię obiektu, co pomaga przyspieszyć pracę i ułatwia użytkownikom rendering złożonych kształtów z prostych siatek.

Dodatkowo dzięki obsłudze zewnętrznych procesorów graficznych (eGPU) przez system macOS High Sierra 10.13.4 rozszerzenia Radeon ProRender dla programów Maya i Blender mogą wykorzystać moc renderingu wybranych kart graficznych Radeon RX i Radeon Pro WX w swoich komputerach Mac przy użyciu kompatybilnej obudowy eGPU Thunderbolt 3.

 

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać