fbpx
Strona głównaPcMod.plNewsyBlender 3.0 z obsługą technologii AMD HIP i plików USD

Blender 3.0 z obsługą technologii AMD HIP i plików USD

Blender Foundation udostępniła Blender 3.0, czyli nową wersję wolnego i otwartego oprogramowania do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych. Pierwszą zauważalną zmianą jest lekko zmieniony interfejs użytkownika z nową skórką. Twórcy postawili na kontrastowe elementy, a samo menu oraz panele zyskały zaokrąglone rogi.

Kolejną ważną zmianą jest implementacji technologii AMD HIP (Heterogeneous-computing Interface for Portability). Ma to umożliwić pełny rendering wspierany przez karty graficzne AMD. HIP zaprojektowano tak, aby umożliwić deweloperom tworzenie przenośnych aplikacji dla układów graficznych AMD i NVIDIA na bazie jednego kodu. Dzięki temu HIP pozwala deweloperom pracującym z Cycles pisać jeden zestaw instrukcji renderujących i uruchomiać je na wielu urządzeniach. Rozwiązanie to też pozwala na łatwą migrację z istniejącego kodu CUDA.

Aktualizacja Blender Cycles X jest obsługiwana poprzez najnowsze sterowniki AMD Radeon Software 21.12.1 oraz AMD Radeon PRO Software for Enterprise 21.Q4 oferując znaczną poprawę wydajności.

Użytkownicy kart NVIDIA zyskali możliwość importu plików USD, która to funkcja jest kluczowa w pracy z NVIDIA Omniverse. Umożliwia to edycję scen przy wykorzystaniu wielu aplikacji jednocześnie.

 

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

Warto przeczytać