Spółka Blizzard Entertainment stworzyła nowy dział Major League Gaming. Będzie się on zajmował zarządzaniem, działaniem, sprzedażą i dystrybucją programów e-sportowych Overwatch. Nowy działa zachowa swoją nazwę oraz połączy prawie 20 letnie doświadczenie w kwestii organizacji turniejów i rozpowszechniania zawartości.
Projekt ten skupi wokół siebie jednych z najbardziej utalentowanych ludzi w całej organizacji. Będzie pozyskiwał najlepsze i najbardziej błyskotliwe osobistości ze świata sportów tradycyjnych, e-sportu i rozrywki. Będzie także obsługiwać powiązane z MLG kanały medialne. Za ich pośrednictwem będzie transmitowana zawartość e-sportowa zarówno spółki Blizzard, jak i Activision, a także inne najważniejsze wydarzenia związane z grami.
Ponadto powiązane drużyny i technologie staną się bazą operacyjną, centrami partnerskimi i sieciami medialnymi dla Overwatch League oraz Call of Duty World League spółki Activision. Obejmuje to zarządzanie ligą, sprzedaż mediów oraz praw do sponsoringu, reklam czy wykorzystywania wizerunków drużyn; tworzenie zawartości oraz organizację wydarzeń.
Osobny zespół ds. e-sportu będzie nadal bezpośrednio zarządzał światowymi programami e-sportowymi gier Heroes of the Storm, Hearthstone, StarCraft i World of Warcraft. Nawiąże jednak współpracę z nowym działem, by czerpać z niego w zakresie produkcji medialnej, sprzedaży i dystrybucji.