Studio Jujubee udostępniło kolejne materiały z gry KURSK. Tytuł powstaje już kilka lat i owiany jest swojego rodzaju tajemnicą. Do tej pory mogliśmy zonaczyć tylko niewielką część tego, co będzie zawierała gra. Podczas Poznań Game Arena 2017 zostaliśmy zaproszeni do zamkniętej prezentacji fragmentów gry, które dopiero są tworzone. Musimy przyznać, że zrobiło to na nas ogromne wrażenie i czekamy na finalną wersję.
Gra KURSK opowiada tragiczną historię okrętu podwodnego K-141 Kursk, który w sierpniu 2000 roku zatonął na Morzu Barentsa wraz z całą załogą. Okoliczności tej katastrofy, przywodzącej na myśl niedawne zaginięcie argentyńskiego okrętu podwodnego San Juan, po dziś dzień nie zostały jednoznacznie wyjaśnione.
Tytuł będzie też pierwszą, pełnoprawną grą przygodowo-dokumentalną w historii. Gracz wcieli się w szpiega chcącego zdobyć informacje na temat torped superkawitacyjnych „Szkwał”, którymi w owym czasie interesowały się wszystkie najważniejsze służby wywiadowcze świata. Tytuł, przedstawiający akcję z perspektywy pierwszej osoby, pozwoli odbiorcom nie tylko w pełni eksplorować okręt i poznać jego sekrety, ale także odwiedzić Moskwę czy garnizonowe miasto Widiajewo.
Uważamy, że nadszedł czas prawdziwych historii. To fascynujące jak bardzo nasza branża rozwinęła się przez ostatnich kilkanaście lat. Gry są coraz bardziej rozbudowane, oferują niesamowite wrażenia audiowizualne, pozwalają nam zatracić się w wirtualnym świecie, ale powinniśmy od nich oczekiwać czegoś więcej. Jako twórcy zdajemy sobie sprawę jak dużo czasu użytkownicy spędzają z naszymi produkcjami, ale często zapominamy jaka wiąże się z tym odpowiedzialność. Możemy sprawić, żeby gry były nie tylko ekscytującą rozrywką. Gry mogą być narzędziem podobnym do książek czy filmów. Mogą nas rozwijać, edukować, poszerzać horyzonty czy wywoływać dyskusje znacznie wykraczające poza świat gier wideo. Wierzymy, że taką właśnie produkcją będzie KURSK, w którym tragiczna historia załogi rosyjskiego okrętu podwodnego gra pierwsze skrzypce, zachowując przy tym wszystkie atuty rozgrywki typu sandbox. Chcemy, żeby gracze nie tylko poczuli się integralną częścią stworzonego przez nas świata, ale także zainspirowanej faktami pasjonującej, choć dramatycznej historii.
– powiedział Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee
Gra będzie korzystała z całego inwentarza mechanik i rozwiązań, jakie branża gier wypracowała przez ostatnie lata i używa ich do opowiedzenia konkretnej historii. Dzięki temu gracze będą zaskakiwani nowymi pomysłami przez cały czas trwania rozgrywki, który powinien wynieść kilkanaście godzin. Tytuł przybliży także odbiorcom kulturę Rosji i realia przełomu XX i XXI wieku.
Za oprawę muzyczną, istotną w tego typu produkcji, odpowiedzialny jest Mikołaj Stroiński, zaś za oprawę dźwiękową Adam Skorupa (obaj wcześniej odpowiedzialni m.in. za gry z serii Wiedźmin).
Twórcy, oprócz publikacji najnowszych screenshotów z rozgrywki, zapowiedzieli także dwa dodatki, które ukażą się po premierze gry. Pierwszym z nich będzie samodzielny DLC o roboczej nazwie “Kengir”. Będzie on opowiadał zainspirowaną faktami historię powstania więźniów łagru w Kengirze i ucieczki jednego z osadzonych. Drugi dodatek wprowadzi innowacyjne wsparcie technologii VR dedykowane urządzeniom nowej generacji (4K wzwyż).