Targi Poznań Game Arena 2017 obfitowały w najróżniejsze atrakcje. Po raz kolejny jedną z największych była strefa gier niezależnych, w której prezentowały się przeróżne studia tworzące gry na o wiele mniejszą skalę i ze znacznie niższym budżetem. Kolejny raz strefa indie była ogromna i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Poniżej prezentujemy kilka ciekawych tytułów z, które mieliśmy okazję poznać.

Kursk od studia Jujubee

Tytuł będzie się koncentrował na tragedii rosyjskiego atomowego okrętu podwodnego, który zatonął na morzu Barentsa w sierpniu 2000 roku. Fabuła gry będzie w większości oparta na faktach, dzięki czemu gracze zyskają możliwość bardziej szczegółowego zapoznania się z dramatyczną historią okrętu oraz przeżycia ekscytującej przygody.

Na początku gry KURSK trafimy do Moskwy oraz miasta garnizonowego Widiajewo. To ostatnie ulokowane jest nad Morzem Barentsa i jest główną bazą tytułowego okrętu podwodnego Kursk. To właśnie z niego K-141 wypłynął w swój ostatni rejs. Warto nadmienić, że miasto jest całkowicie zamknięte dla cywilów.

Studio niestety, ale przesunęło premierę na bliżej nieokreśloną datę. Obecnie trwają zaawansowane prace nad doszlifowaniem wszystkich lokacji, nagrywanie animacji oraz kończeniem samego okrętu.

Take Off od studia Jujubee

Podczas targów mieliśmy okazję zobaczyć przedpremierowo tytuł Take Off. Kilka dni temu gra miała swoją oficjalną premierę. Gracze otrzymują możliwość pilotowania ponad 20 samolotów takich jak jumbo jety, hydroplany czy myśliwce.

Wszystkie maszyny posiadają realistycznie odtworzone kabiny w 3D. Do dyspozycji oddano otwarty świat z przeszło 40 ekscytującymi i zróżnicowanymi misjami.

Symmetry od studia Sleepless Clinic

Akcja Symmetry toczy się na opuszczonej mroźnej planecie. Gracz jest odpowiedzialny za losy grupy naukowców, których statek uległ awarii i rozbił się w nieprzyjaznym środowisku. Celem gry jest naprawa go i ucieczka z tej planety.

W czasie całej rozgrywki musimy dbać o każdą osobę z załogi. Każda z nich posiada swoje własne umiejętności, które pozwolą przetrwać grupie. Trzeba bacznie zwracać uwagę na wszystko, co się pojawia oraz na zachowania członków załogi.

Graliśmy w ten tytuł przeszło dwie godziny i bardzo nas wciągnął. I powiemy szczerze, że nie udało się nam jeszcze odkryć wszystkiego, co pozwoliłoby przejść tą grę.

Yet Another Zombie Defense HD do studia Awesome Games Studio

W Yet Another Zombie Defense HD naszym zadaniem jest bronienie się przed hordami zombie. Stwory atakują jedynie w nocy, a w czasie dnia uzupełniamy nasze zapasy oraz budujemy bazę.

Można wybierać z wielu różnych broni i montować je na wieżyczki obronne oraz ustawiać barykady, aby przetrwać tak długo jak się da.

Gra zawiera tryby współpracy zarówno online (do 4 osób maksymalnie) jak i lokalnie. Prócz tego istnieje tryb deathmatch gdzie każdy gracz walczy z każdym

Everspace od studia ROCKFISH Games

Tego tytułu chyba nie trzeba przedstawiać. Gra od czasu swojej premiery zdobyła jedne z najwyższych odznaczeń, jeżeli chodzi o symulatory kosmiczne.

Akcja gry Everspace dzieje się w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość skolonizowała niezliczone systemy planetarne.

ROCKFISH Games zaprojektowało ciekawy system ginięcia i odrodzenia. Za każdym razem, gdy gracz zginie będzie mógł polepszać warunki startu w kolejnych podejściach: każdorazowo zwiększać skuteczność osłon, instalować lepsze silniki, poprawiać jakość czujników, unowocześniać broń i montować pancerze – to tylko kilka opcji z możliwych.

Professional Offroad Transport Simulator od studia Dev4play

Na horyzoncie szykuje się nam kolejny symulator. Pierwszym konceptem była typowo „Offroadowa” jazda autami. Gra będzie opierać się o system Free Play. Sam zdecydujemy o tym czy wolimy przewozić ładunki do punktów skupu czy też bawić się ciężarówkami w błocie oraz holować je za pomocą innych dostępnych w grze pojazdów.

W Professional Offroad Transport Simulator czekają na graczy kamienie, żwir, deski, palety, beczki, paliwo i mnóstwo wyzwań

Osobiście spędziliśmy przy tej grze prawie 2 godziny, prowadząc na żywo rozmowy z deweloperami. Pojawiło się dzięki temu kilka pomysłów, które powinny zostać zaimplementowane w grze.