Krakowski Park Technologiczny ujawnił nazwiska gości, którzy będą obecni na konferencji Digital Dragons 2017 w Krakowie. Spotkanie profesjonalistów branży gier wideo odbędzie się w dniach 22 – 23 maja na Kazimierzu w budynku Starej Zajezdni (przestrzeń wystawiennicza) oraz w Muzeum Inżynierii Miejskiej (konferencje). Kolejni goście i punkty programu będą ujawniane wraz ze zbliżającym się terminem imprezy.
Luis Barriga
Luis Barriga zajmuje stanowisko Game Directora w Blizzard Entertainment. Podczas swojej prezentacji skoncentruje się na przybliżeniu procesu powstawania gier w dużym, kreatywnym zespole. Opowie, jak każdy ze współpracowników wnosi do gry swoje własne pomysły – bo w takim właśnie modelu realizowane były wspomniane tytuły Blizzarda. Co to znaczy być projektantem gier i co mieści się pod pojęciem game designu w 2017 roku? Luis Barriga odpowiada za takie tytuły, jak: Warcraft: The Burning Crusade i Legion czy też Diablo III: Reaper of Souls.
Paul van Grinsven
Zespół Guerilla Games zbiera pochwały od kolegów po fachu mediów i graczy po premierze Horizon: Zero Dawn. Paul van Grinsven to programista rozgrywki. Dzięki niemu rudowłosa bohaterka Aloy przemierza w płynny i naturalny sposób tę niesamowitą scenerię.
Krzysztof Gonciarz
Krzysztof Gonciarz, na stałe mieszkający w Japonii właściciel studia produkcji wideo Tofu Media. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich osobowości na YouTubie. Autor książek Wybuchające beczki – zrozumieć gry wideo oraz uznawanej za „biblię” ambitnych youtuberów Webshows – sekrety wideo w Internecie. Jest to twórca, który przetarł szlaki nowego medium dla profesjonalistów z Polski. Wielkie, globalne marki takie jak Intel, Pepsi, Huawei czy HBO cenią sobie współpracę z nim pozostawiając Krzysztofowi dużą wolność twórczą w realizowanych wspólnie kampaniach promocyjnych. Twórca będzie chciał opowiedzieć o zdrowej i kreatywnej współpracy z marką a influencerem.
Justin Bailey
Justin Bailey to szef Fig Publishing, Inc, prowadzącego platformę Fig.co. W serwisie prowadzone jest finansowanie społecznościowe na zasadzie inwestycji. Dokładający się do produkcji staje się udziałowcem powstającego tytułu. Justin chętnie opowie jak nowa usługa goniła i w 2017 roku przegoniła Kickstartera pod względem kwot zebranych na projekty gamingowe. Amerykańska firma bacznie przygląda się rynkowi europejskiemu.
Polska stała się jednym z najważniejszych miejsc na mapie światowego gamedevu. Cieszę się, że będę miał okazję przyjrzeć się temu wszystkiemu z bliska.
– powiedział Bailey. Opowie uczestnikom konferencji o bieżących trendach w crowdfundingu. Przybliży także najkorzystniejsze opcje tym, którzy zastanawiają się nad takim modelem finansowania swoich projektów.
John Graham
Na drugim, sprzedażowym końcu biznesowej machiny rynku gier, jest John Graham – współzałożyciel Humble Bundle. Opowie wiele na temat ekonomicznej dynamiki rynku gier. Uczestnicy dowiedzą się również, ważne dla marki jest posiadanie własnej, wyraźnej osobowości. Która może pozwolić nawet na przekucie jednorazowej wyprzedaży z wątkiem charytatywnym w sprawnie działający model biznesowy o wielomilionowej wartości.