AMD wprowadziło do sprzedaży karty graficzne Radeon RX 5700 oraz Radeon RX 5700 XT. Nowe modele wykonane zostały w 7 nm procesie technologicznym. Inżynierowie stworzyli całkowicie nową architekturę nazwaną RDNA. Jednakże jest ona zgodna z GCN – Graphics Core Next, ponieważ wykorzystuje część instrukcji, które spełniają założenia GCN.
Jak możecie zauważyć na zdjęciu powyżej, zmieniono budowę jednostek wykonawczych — Compute Units. Poniżej natomiast macie pełną budowę rdzenia.
Nowe karty graficzne mają być konkurentami kart GeForce RTX 2060 oraz GeForce RTX 2070. Aczkolwiek obecnie, to modelom GeForce RTX 2060 SUPER i GeForce RTX 2070 SUPER.
Radeon RX 5700 | Radeon RX 5700 XT | Radeon RX 5700 XT 50th Anniversary Edition |
|
---|---|---|---|
Procesory Strumieniowe | 2304 | 2560 | 2560 |
TFLOPS | Do 7,95 | Do 9,75 | Do 10,14 |
Pamięć GDDR6 | 8 GB | 8 GB | 8 GB |
Taktowanie bazowe | 1465 MHz | 1605 MHz | 1680 MHz |
Taktowanie Boost | Do 1,725 MHz | Do 1,905 MHz | Do 1,980 MHz |
Taktowanie w grze | 1625 MHz | 1755 MHz | 1830 MHz |
Cena | 349 dolarów | 399 dolarów | 449 dolarów |
Pojawiły się takie technologie jak Radeon Image Sharpening (RIS), FidelityFX, Radeon Anti-Lag. Udoskonalono akcelerację renderowania grafiki 3D, kodery wideo HEVC z HDR/WCG, sprzętowe kodowanie wideo HEVC i wiele innych.
Tutaj opis technologii:
- Radeon Image Sharpening (RIS) – przywraca przejrzystość obrazu, który został zmiękczony przez inne efekty post-processingu. Technologia RIS łączy się dobrze ze skalowaniem rozdzielczości w górę, aby zapewniać wysoką ostrość i płynną animację na wyświetlaczach o bardzo dużej rozdzielczości. Działa w grach w trybach DirectX 9, 12 i Vulkan.
- FidelityFX – oto otwarty zestaw narzędzi deweloperskich, który wkrótce zostanie udostępniony w ramach inicjatywy GPUOpen, i który ułatwia tworzenie wysokiej jakości efektów post-processingu czyniących gry piękniejszymi oferując zarazem odpowiedni balans między jakością a wydajnością. FidelityFX ma funkcję CAS (Contrast-Adaptive Sharpening), jaka wydobywa szczegóły w przestrzeniach o niskim kontraście minimalizując jednocześnie występowanie błędów (artefaktów) wywoływanych przez typowe algorytmy wyostrzające. Deweloperzy planują integrację CAS w szeregu popularnych gier, a firma Unity Technologies planuje zintegrować to ze swoją platformą rozwoju animacji 3D.
- Radeon Anti-Lag – technologia ta została zoptymalizowana dla eSportu i zwiększa konkurencyjność obniżając nawet o 31% czas reakcji na linii urządzenie wejścia – ekran, co przekłada się na doznania podobne, co przy wyższej liczbie klatek na sekundę.
[…] dwa sloty. Może to być zatem pierwszy na rynku model mini-ITX z rdzeniem Radeon RX 5700, czyli NAVI 10. Na pokładzie znajdziemy 2304 Procesory Strumieniowe, 144 jednostki […]