Podczas targów Gamescom 2016 firma InnoGames zorganizowała Game Jam. Wzięło w nim udział prawie 200 uczestników, reprezentujących aż 27 różnych krajów. Była to więc, jak dotąd, największa tego typu impreza w historii targów branży gier! Przez 48 godzin trwania IG Jamu twórcy, którzy przybyli ze wszystkich stron świata od Australii po Filipiny i Kenię, mierzyli się z narzuconym przez organizatorów, ściśle tajnym aż do rozpoczęcia jamu tematem.
W tym roku słowem-kluczem mającym były…. „maski”. Do konkursu stanęło ostatecznie 39 ukończonych projektów inspirowanych tym tematem. 15-osobowe jury wyłoniło zwycięzców, którzy zabrali do domu wartościowe nagrody ufundowane przez firmę Intel i zdobyli możliwość zaprezentowania swych dzieł w specjalnej strefie hal targowych Gamescomu. Warto wspomnieć, że nagrodę za najlepszą grę mobilną imprezy otrzymał polski zespół Digital Melody, znany ze światowego hitu – Timberman. Wszystkie zgłoszone do konkursu gry można pobrać ze strony www.igjam.eu!
Organizacja IG Jam wspierana była przez Intel Corporation i BIU.
Oto pełna lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach:
Najlepsza gra imprezy
- Drużyna “Team Panoptes”, gra: “Panoptes”
- Drużyna: “The Bar Dancers”, gra “bar staff Revolution”
- Drużyna: “NPSheeps”, gra: “A Wolf in Sheep’s Clothing”
- Drużyna: “WoodFæry Interactive”, gra: “Haywire”
Najlepsza gra mobilna
Drużyna: “Digital Melody”, gra: “Masky”
Najlepsza gra VR
Drużyna “Team Panoptes”, gra: “Panoptes”
Najlepsza gra Multiplayer
Drużyna: “NPSheeps”, gra: “A Wolf in Sheep ‘s Clothing”
Najlepsze wrażenia z rozgrywki
Drużyna “Team Panoptes”, gra: “Panoptes”
Najlepsza gra eksperymentalna
Drużyna: “The Bar Dancers”, gra: “Staff Staff Revolution”
Gra z najlepszą grafiką
Drużyna: “Couch Potatoes”, gra: “The Mask of us”
CEO InnoGames, Hendrik Klindworth o IG Jamie:
To inspirujące, obserwować tak wielu entuzjastów z tak różnych środowisk pracujących razem, z pasją i tworzących rzeczy naprawdę nowatorskich I wyjątkowych. Wszystkie drużyny zrobiły naprawdę kawał dobrej roboty jestem pod wielkim wrażeniem jakości gier, które udało im się stworzyć w jedyne 48 godzin. Przy okazji dziękuję serdecznie naszym partnerom, Państwowemu Zrzeszeniu Rozrywki Interaktywnej – BIU – oraz Intelowi, dzięki którym udało nam się przeprowadzić pierwszy game jam na szeroką skalę w historii Gamescomu.
Prezes Państwowego Zrzeszenia Rozrywki Interaktywnej (BIU), dr Maximilian Schenk naświetlił wagę wydarzenia:
Game Jam stał się w tym roku wyjątkowym atutem Gamescomu, po raz pierwszy kierując uwagę na wielkie talenty i zaangażowanie stojące za wielkimi tytułami, które widownia przybyła tu podziwiać. Bardzo się więc cieszę mogąc już teraz uznać IG Jam za nowy stały punk programu kolejnych edycji targów Gamescom.