Pamiętacie, jak pisaliśmy o projekcie OpenAI dla gry DOTA 2? Wtedy to jeden z najbardziej znanych graczy – Danil „Dendi” Ishutin z zespołu Natus Vincere zmierzył się w pojedynku 1 na 1 z OpenAI – sztuczną inteligencją. Mecz miał miejsce prawie rok temu, a sam projekt dalej się rozwija. Tym razem naukowcy są pewni swego i chcą przeprowadzić mecz pięciu na pięciu graczy. Ma to nastąpić już 28 lipca 2018 roku.
Aby móc dorównać profesjonalnym graczom, OpenAI rozgrywa 180 lat gier przeciwko sobie każdego dnia. Uczy się dzięki temu mechaniki całej gry. Trening działa z użyciem algorytmu Proximal Policy Optimization który jest uruchomiony na 256 rdzeniach graficznych i 128 000 rdzeniach procesorów. Jest to troszkę większa wersja maszyny, która była używana przy grze 1 vs 1.
Oczywiście naukowcy napotykają troszkę problemów. Są to:
- Spojrzenie na całą grę, która może trwać nawet 45 minut. W ciągu meczu dokonywanych jest ponad 80 000 różnych decyzji.
- Brak pełnej mapy. Komputer musi przewidywać ruchy z wyprzedzeniem
- 1000 możliwych decyzji na jedną akcję. 170 000 decyzji dla każdego bohatera
- Pełny obraz mapy oraz spojrzenie na to co się na niej dzieje
Polecamy zapoznać się z resztą artykułu, który dokładnie objaśnia naukę OpenAI gry w DOTA 2.