Tegoroczne rozgrywki esportowe można uznać za udane. Rok 2017 rozpoczął się finałami Intel Extreme Masters Katowice 2017. Rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft II oraz League of Legends śledziło 173 tysiące fanów w Spodku i 34 miliony widzów w sieci. Dzięki temu finały IEM stały się największą imprezą w historii esportu. Firma Intel zamierza kontynuować swoje zaangażowanie w rozwój esportu i dostarczanie graczom niezawodnych technologii.
I tak podczas tegorocznych targów E3 Intel i ESL ogłosiły rozszerzenie swojej 15-letniej współpracy mającej na celu rozwój esportu. W ramach umowy wszystkie turnieje organizowane przez ESL oraz ich transmisje bazują na technologii Intela.
W listopadzie 2017 dowiedzieliśmy się, że Międzynarodowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu zostaną poprzedzone rozgrywkami esportowymi. Firma Intel zorganizuje w Korei turniej esportowy Intel Extreme Masters PyeongChang w grze Starcraft II. Prócz tego odbędą się rozgrywki w Steep Road to the Olympics, oficjalną grę Zimowych Igrzysk Olimpijskich.