Firma Blizzard rozpoczęła kilka dni temu Competitive Play Season 2, czyli drugi sezon rozgrywek w grze Overwatch. Pierwszy sezon trwał od 5 sierpnia do samego końca. Drugi najpewniej potrwa tyle samo, ale to się okaże dopiero za około miesiąc. Najważniejszą zmianą, jaka została wprowadzona to siedem odrębnych kategorii rankingowych.
W zależności od zdobytej rangi umiejętności gracze zostaną podzieleni na siedem grup, przy czym możliwy jest awans do wyższej kategorii, jeśli tylko wykażą się umiejętnościami.
- Bronze – 1-1499
- Silver – 1500-1999
- Gold – 2000-2499
- Platinum – 2500-2999
- Diamond – 3000-3499
- Master – 3500-3999
- Grandmaster – 4000-5000
Każda z kategorii rankingowych posiada własną ikonę, która będzie wyświetlana obok nazwy gracza, co pozwoli odróżnić profesjonalistów od amatorów. W przypadku większości kategorii gracze nie mogą spaść niżej w czasie trwania sezonu, jeśli awansowali już do wyższej kategorii (nawet gdyby ich ranga umiejętności spadła poniżej wymaganego poziomu). Jednak gracze w kategoriach mistrzowskiej oraz arcymistrzowskiej muszą zachowywać minimalną wymaganą rangę umiejętności, aby utrzymać się w swojej kategorii.
Na potrzeby sezonu drugiego zmieniono system rangi umiejętności. Pomiar umiejętności graczy będzie się odbywać na skali od 1 do 5000 (zamiast od 1 do 100). Dzięki takiej rozbudowanej skali gracze będą mogli z dużo większą dokładnością obserwować, jak z meczu na mecz zmienia się ich ranga umiejętności.
Ranga umiejętności w Competitive Play Season 2 będzie teraz zanikać w miarę upływu czasu. Gracze o randze powyżej 3000 będą musieli pozostawać aktywni, aby zachować swój status. Jeśli nie będą w stanie ukończyć przynajmniej jednego meczu w Rywalizacji na 7 dni, będą tracić 50 rang umiejętności co 24 godziny. Zanik zatrzyma się w chwili rozegrania pełnego meczu w Rywalizacji, a ranga umiejętności nie może spaść poniżej 3000.
Warto zapoznać się z dokładną informacją na stronie Overwatch.