CI Games uchyliło rąbka tajemnicy, jak będzie wyglądała Kryjówka Jona Northa w grze Sniper Ghost Warrior 3. Każdy żołnierz potrzebuje bezpiecznego miejsca do odpoczynku, zregenerowania się i taktycznego przygotowania przed następną misją. Kryjówka to miejsce, gdzie nasz główny bohater może odzyskać siły, stworzyć lub kupić przedmioty, dobrać odpowiedni ekwipunek do misji i rozpocząć kolejne zadanie.
Na terenie Gruzji istnieje kilka rodzajów Kryjówek, które trzeba odkryć. Część z nich posiada nowe bronie i inne wartościowe przedmioty. Co ciekawe, deweloperzy udostępniają możliwość bezpośredniego przenoszenia się pomiędzy nimi. Jedynym ograniczeniem dla takich kroków jest Kryjówka, która znajduje się na wyznaczonym obszarze misji.
Najważniejsze miejsca w Kryjówce:
Skrytka z bronią to miejsce, w którym gracz może zmienić aktualnie posiadany ekwipunek. Broń podstawowa, dodatkowa i boczna, a także gadżety, kamuflaże na broń i zbroje mogą być w tym miejscu kupowane lub dodawane do aktualnego ekwipunku Jona.
W Warsztacie gracze mogą tworzyć: zarówno standardową, jak i specjalną amunicję, gadżety oraz opatrunki – wszystko przy wykorzystaniu materiałów znalezionych w świecie gry. Istnieje pięć rodzajów materiałów. Każdy tworzony przedmiot wymaga ich w określonej ilości i proporcji.
Walutą w Sniper Ghost Warrior 3 są Towary Handlowe. Gracze mogą kupić praktycznie wszystko – począwszy od granatów i opatrunków, na broni kończąc. Towary Handlowe gracz otrzymuje za pomyślnie wykonywanie misji głównego wątku fabularnego oraz misji pobocznych, odnajdywanie ukrytych przedmiotów, eliminację poszukiwanych celów, ratowanie cywilów lub po prostu znajdując je w świecie gry.
Naboje specjalne:
- Naboje wabiące: Ich zadaniem jest zwabianie przeciwników w określone miejsce bez podnoszenia alarmu. Gracze mogą w bardzo prosty sposób pozbyć się wrogów widocznych dla innych przeciwników – po prostu zwabiając ich poza pole widzenia kompanów i unieszkodliwienie. Ponadto naboje wabiące mogą skłonić przeciwnika do wychylenia się zza przeszkody.
- Naboje oznaczające: Wytwarzają specjalny impuls, który pozwala zlokalizować wroga za przeszkodami. Pozwalają graczowi oznaczać przeciwnika w miejscach, w których użycie Dona może być zbyt ryzykowne lub zająć za dużo czasu.
- Naboje przeciwpancerne: Mogą posłużyć do pozbywania się wrogów znajdujących się za przeszkodami terenowymi np.: ścianami, ogrodzeniami, a nawet osłonami metalowymi. Naboje przeciwpancerne to efektywny oręż do walki z opancerzonymi przeciwnikami i pojazdami.
- EMP: Emitują impuls elekromagnetyczny, który na małej przestrzeni unieszkodliwia pojazdy oraz inne urządzenia elektroniczne. Celny strzał może zablokować posiłki wroga, wyłączyć monitoring lub zwabić przeciwnika poprzez wywołanie pożaru w generatorze prądu.
- Naboje wybuchowe: Jeśli nie zależy Ci na pozostaniu w ukryciu, wtedy ten nabój będzie spełnieniem Twoich snajperskich marzeń.
- DARPA: Eksperymentalny, samonaprowadzający nabój, który pozwala graczom na zignorowanie niesprzyjających warunków – wykonywanie trudnych strzałów nigdy nie było tak proste!
Odpowiedni wybór ekwipunku i wykorzystanie gadżetów może znacząco rozszerzyć ilość dostępnych taktyk.
Gracze mogą modyfikować bronie przy wykorzystaniu odblokowanych dodatków. Nowe bronie, gadżety i dodatki odblokowuje się nie tylko wykonując misje – znajdują się one także przykładowo na posterunkach. Dodatki mogą być odblokowane również poprzez branie udziału w aktywnościach rozlokowanych w otwartym świecie gry np. ratując uwięzionych cywilów. Raz odblokowane dodatki można zakupić w sklepie – tak samo jak amunicję, gadżety, apteczki i kamizelki przy użyciu waluty w grze.
Z tego co widać to w Naszej kryjówce będzie sporo rzeczy do zrobienia i od groma opcji do przetestowania. Myślę że jak misje misjami mają trwać prawie 30godzin to jeśli Nas wciągnie zabawa brońmi i nabojami, a tak na prawdę ich modyfikacja sama kampania może trwać dłużej. Zapowiada się bardzo ciekawa gra więc nic tylko czekać i zacierać ręce do grania bo to około 3 tygodni jeszcze do premiery więc zleci szybko.