Star Citizen jest tworzone od 2012 roku. Do tej pory udało się zebrać niebagatelną kwotę 127 milionów dolarów. Razem z główną grą tworzony jest jednoosobowy moduł o nazwie Squadron 42. Ma to być swojego rodzaju kampania, jakiej do tej pory nikt nie spotkał. Cloud Imperium Games właśnie udostępniło kolejną prezentację, w której zapowiada że opóźnienie jest celowo zrobione, aby dopracować całość.
Jak zaznacza Chris Roberts, wydanie gry w obecnym stanie byłoby lekkim nieporozumieniem. Produkt mógłby wyglądać dokładnie, jak No Man’s Sky, czy Mafia III. Deweloperzy obecnie starają się poprawić błędy oraz odpowiednio zoptymalizować produkt. Przypomnijmy, że Star Citizen jest tworzony na silniku CryEngine 3.
Co zatem otrzymają gracze w czasie premiery Squadron 42:
- 28 rozdziałów odpowiadających ponad 60 misjom
- 340 różnych mimik aktorskich
- Ponad 20 godzin
- 40 różnych statków
- Ręcznie robione planety i obiekty, z techniką proceduralnego generowania
- Gra z poziomu pierwszej osoby oraz ogromną przestrzeń kosmiczną
- Walki myśliwców jeden na jednego, tzw. dogfight
- Biblioteka z 1255 stronami dialogów
- Sztuczna inteligencja, oparta o architekturę Brooksa, w pełni usystematyzowana, 24 godzinne planowanie, ponad 1000 funkcji, wykonywanie jednocześnie wielu czynności