Podczas niedawno zakończonej konferencji VR on the Lot firma AMD nakreśliła szczegóły nowych technologii oraz partnerstw. Zostały one zawarte w celu umożliwienia profesjonalistom z branży tworzenia foto-realistycznych materiałów VR oraz zmaksymalizowania liczby odbiorców, którzy doświadczać będą wirtualnej rzeczywistości poza domem.
Rozwijanie ekosystemu VR poza środowiskiem domowym
Istotnymi krokami są nowe partnerstwa, jakie firma AMD zawiązała z liderami rynku, takimi jak Awesome Rocketship, Howie’s Game Shack i VRrOOm:
- Firma Awesome Rocketchip, dostawca kompletnych systemów VR do komercjalizacji w wielu rodzajach lokalizacji poza domem, zaprezentowała napędzane kartami graficznymi Radeon rozwiązanie VenueVR Gateway Pod – to rozwiązanie z goglami bez
- Firma Howie’s Game Shack ogłosiła otwarcie trzech kafejek VR w południowej Kalifornii, które będą pierwszymi tego rodzaju instalacjami w Ameryce Północnej. Będą wyposażone w komputery z kartami graficznymi Radeon oraz systemy HTC Vive.
- Firma VRrOOm zapowiedziała uruchomienie swoich kin VRrOOm Sanctum, które wykorzystają sprzęt i oprogramowanie AMD, w ośmiu nowych lokalizacjach Europy i Chin jeszcze tej jesieni. W przyszłym roku pojawią się ich kolejne dziesiątki w obu tych regionach.
Tworzenie foto-realistycznych materiałów VR
Firma AMD odpowiedziała na to wyzwanie poprzez:
- Przedstawienie nadchodzącej profesjonalnej karty graficznej Radeon Pro WX 7100, która jest w stanie sprostać wymagającym zadaniom, jakie stawiają profesjonaliści zajmujący się tworzeniem i obróbką materiałów multimedialnych oraz rozrywkowych, przy cenie wynoszącej mniej niż 1000 dolarów.
- Zaprezentowanie nowych narzędzi programistycznych, które dopełniają kartę graficzną Radeon Pro WX 7100, w tym w szczególności Radeon ProRender, które jest otwartym silnikiem do realizowanego w oparciu o zasady fizyki renderingu foto-realistycznych scen graficznych.
- Ujawnienie informacji na temat Project Loom, który zostanie udostępniony jeszcze w tym roku w serwisie GPUOpen.com. Technologia ta umożliwi realizowane w czasie rzeczywistym łączenie obrazu z nawet 24 kamer w 360-stopniowe wideo w 4K i 30 FPS.