NVIDIA opublikowała nową wersję bibliotek VRWorks dla Unreal Engine 4.16. Dzięki temu programiści korzystający z tego silnika mogą łatwo korzystać z takich funkcji jak Lens Matched Shading (LMS), Single Pass Stereo (SPS), VR SLI czy Multi-res Shading (MRS). Funkcja Lens Matched Shading wykorzystuje sprzętowe funkcje kart graficznych z architekturą NVIDIA Pascal.
Ma to poprawić cieniowanie, optymalizację renderowanego obrazu oraz zapewnić optymalną wydajność buforu wyświetlanych ramek. Single Pass Stereo to kolejna funkcja dostępna w architekturze Pascal. Redukuje ona szerokość pasma geometrycznego o blisko 50%, uwalniając cenne zasoby, aby sprostać bardziej złożonym scenom.
VR SLI umożliwia programistom wykorzystanie systemów złożonych z wielu kart graficznych do osiągnięcia najwyższej wydajności.
Techniki NVIDIA VRWorks, w tym MRS, SPS, LMS oraz VR SLI, są już dostępne dla wszystkich programistów korzystających z opublikowanego w tym tygodniu silnika Unity 2017.1. Unity 2017.1 zawiera nowe rozszerzenia, które umożliwiają wykorzystanie wtyczki (plugin) VRWorks. Wtyczka VRWorks jest dostępna poprzez Unity Asset Store.