Tytuł tego newsa może szokować, ale tak jest naprawdę. Naukowcy z DeepMind postanowili nauczyć sztuczną inteligencję gry w Quake III Arena. I zobaczyć, czy komputer będzie w stanie wygrać z człowiekiem. Do tego celu wybrano mapy typu Capture The Flag, czyli przechwyć flagę i zdobądź punkt dla swojej drużyny. Do eksperymentu wykorzystano łącznie 4 SI, podzielone na dwie drużyny.
Każda z ekip rozgrywała kilkaset tysięcy meczy na losowo generowanych mapach. Proces ten miał na celu uniemożliwienie nauki na pamięć samej mapy. Naukowcy chcieli, aby SI potrafiła uczyć się tak, jak człowiek pewnych naturalnych ruchów.
Po kilkuset rozegranych meczach zaczęto zauważać już pewne wzorce, jak np. kampowanie, chowanie się za ścianami, podążanie za członkiem drużyny. W dalszym etapie SI zaczęły się ze sobą odpowiednio komunikować w celu informowania co robią.
Po rozegraniu 500 000 godzin w Quake III Arena, postanowiono zorganizować turniej. 40 graczy ludzkich kontra 40 graczy SI. Wynik zaskoczył wszystkich – SI wygrały cały mecz i okazały się lepsze we współpracy ze sobą.
Warto przejrzeć sobie cały artykuł oraz zobaczyć, jak wyglądały niektóre mecze.