Strona głównaPcMod.plGamingRaport "Różne twarze polskiego gracza. 2024" ujawnia nowe oblicze gamingu w Polsce

Raport „Różne twarze polskiego gracza. 2024” ujawnia nowe oblicze gamingu w Polsce

Według badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie marek Omen i HyperX (HP Inc.) środowisko polskich graczy staje się coraz bardziej różnorodne, a liczba osób grających do 10 godzin tygodniowo zdecydowanie rośnie. Mimo globalnej dominacji gier mobilnych, Polacy do grania wciąż chętnie wybierają komputery i laptopy.

Firma HP Inc Polska we współpracy z agencją badawczą SW Research, po raz kolejny przeprowadziła kompleksowe ogólnopolskie badanie graczy, ich zwyczajów, preferencji oraz motywacji. Tegoroczna odsłona raportu Różne twarze polskiego gracza 2024 wskazuje, że (na podstawie poziomu zaangażowania) polscy gracze dzielą się na trzy wyraźne grupy.

Różne twarze polskiego gracza. 2024

Polska to obecnie kraj gamerów i chyba nikt nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Szacuje się, że w kraju nad Wisłą jest już około 20 milionów osób zadeklarowanych jako gracze. Do tego w Polsce tworzy się obecnie mnóstwo gier, od wyjątkowych tytułów indie po wysokobudżetowe produkcje z milio-nami sprzedanych egzemplarzy. Nie brakuje również licznych wydarzeń gamingowych, jak choćby targi Poznań Game Arena (PGA).

Środowisko gamerów w Polsce staje się coraz bardziej różnorodne i obejmuje tzw. graczy casualowych (30%), średnio zaangażowanych (39%) oraz hardcorowych (30%). Częściej grają kobiety (54%), a największą liczbę graczy w Polsce stanowią osoby w przedziale wiekowym między 25 a 34 lata. Intensywnie rośnie także liczba osób grających do 10 godzin tygodniowo, notując wzrost o niemal 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Różne twarze polskiego gracza. 2024

Gracze nie są (a może nigdy nie byli?) skupieni wyłącznie na jednej formie rozrywki, równie chętnie czytają książki, oglądają filmy i seriale czy słuchają muzyki. Większość pasjonatów elektronicznej rozrywki uprawia sport, dba o zdrowie, a także lubi gotować w domowym zaciszu.

Różne twarze polskiego gracza. 2024

Dla wielu graczy główną motywacją do grania jest rozrywka. Gracze jednak bardzo mocno cenią również wyzwania, które stawiają przed nimi gry, możliwość eksploracji nowych światów i rywalizację, a jako najbardziej istotny aspekt gier wskazują wciągającą fabułę. Nie dziwi więc fakt, że dominującym gatunkiem gier w Polsce są tzw. RPGi, a do najpopularniejszych tytułów zaliczają się te z serii FIFA / EA FC, The Sims, Wiedźmin.

Prawie połowa graczy lubi czuć się częścią większej społeczności i ceni kontakty zawarte w sieci. Dla 37% relacja z osobą poznaną w świecie cyfrowym ma taką samą wartość, jak znajomość w świecie rzeczywistym. Dodatkowo te cyfrowe więzi mają pozytywny wpływ na życie codzienne. Co trzeci polski gracz uważa, że inni sympatycy elektronicznej rozrywki inspirują go do bycia lepszym. Z kolei co czwarty ankietowany deklaruje, że dzięki relacjom w grach stał się odważniejszy i łatwiej nawiązuje kontakty w rzeczywistości.

Różne twarze polskiego gracza. 2024

„Gaming stał się platformą nie tylko rozrywki, ale także rozwoju osobistego i społecznego. Obserwujemy, jak młode pokolenie wykorzystuje gry do doskonalenia umiejętności komunikacji, współpracy czy podejmowania decyzji.” – komentuje Urszula Klimczak, Performance Coach drużyny esportowej NAVI.

Polscy gracze udowadniają także, że umiejętnie potrafią dzielić obowiązki zawodowe z realizowaniem swojej pasji. 83% badanych jest aktywnych zawodowo, z czego aż 66% pracuje na pełny etat. Najczęściej grają w weekend oraz podczas urlopu. W podróży gra 54% polskich graczy. Najbardziej popularny sprzęt pomagający Polakom grać poza domem to słuchawki i myszy bezprzewodowe.

Różne twarze polskiego gracza. 2024

„Wyniki naszego badania potwierdzają, że polski gracz to postać wielowymiarowa, którą nie sposób zamknąć w sztywnych ramach definicji. Ta różnorodność stanowi zarówno wyzwanie, jak i ogromną szansę w kontekście dalszego rozwoju i dostosowywania naszych produktów do potrzeb tej grupy konsumentów.” – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska.

Na tle globalnych trendów Polska wyróżnia się preferencją graczy dot. komputerów – aż 39% najchętniej wybiera właśnie te sprzęty do grania. Istotna wydaje się tutaj wszechstronność tych urządzeń, służących zarówno do pracy, nauki, jak i rozrywki i możliwość korzystania z jednego urządzenia do wielu celów. Raport „Różne twarze polskiego gracza. 2024” pokazuje kilka kluczowych trendów w polskim gamingu. Widoczna jest rosnąca różnorodność środowiska graczy, obejmująca zarówno kobiety, jak i mężczyzn, oraz osoby w różnym wieku i o różnym statusie zawodowym. Gracze staja się coraz bardziej otwartą grupą społeczną. Wyraźnie zaznacza się też preferencja laptopów i komputerów stacjonarnych jako urządzeń, dzięki którym mogą łączyć swoją pasję do gier z innymi aspektami życia.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj


Warto przeczytać

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş

loodgieter rotterdam

- wipbet -
gizabet
-

gameofbet

-
lotobet giriş