Polski esport rozrósł się na ogromną skalę w 2018 roku. Szczególne zainteresowanie na Polską Ligę Esportową.
W mediach opublikowano ponad 1500 publikacji, zarobiono ponad 7 milionów złotych – to wartość polskiego esportu w 2018 roku. Co więcej, w poprzednim roku napisano dokładnie 1547 artykułów esportowych, a z reklam zrobiono ponad 7 milionów złotych.
Co o polskim esporcie mówią inni? Znamy komentarze:
“Rok 2018 śmiało możemy nazwać przełomowym, pod kątem zainteresowaniem mediów Polską Ligą Esportową. Świadczy to w dużej mierze o rozwoju Ligi oraz jej wpływie na polski rynek wirtualnej rywalizacji. Zainteresowanie mediów esportowych, sportowych, biznesowych, lokalnych i ogólnopolskich znacznie przyczyniło się do rozwoju oraz zwiększenia rozpoznawalności Polskiej Ligi Esportowej, za co chciałbym serdecznie podziękować każdemu z redaktorów i kibiców. ” – mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports Fantasy Expo.
Polska Liga Esportowa – Jesień 2018
W czasie jesiennego sezonu PLE, który odbył się od 13.08.2018 do 23.08.2018 w finale rozgrywek drużyna AGO Esports pokonała zespół Mikstury wynikiem 3:0. Co więcej, w grze League of Legends, Pompa Team wygrała mecz z Illuminar Gaming. W lidze zagrało 30 drużyn, którym przekazano 245.000 złotych.
Z kolei w nowym sezonie rozgrywek jesiennych mogliśmy zobaczyć w Dywizji Profesjonalnej 12 zespołów CS:GO, które walczyły o awans do Dywizji Mistrzowskiej, w której najlepszą drużyną okazał się być ONCA Gaming.
Akademia Casterów
Jeśli chodzi o Akademię Casterów, najlepszym był Kamil “Dziukens” Dziuk.
Rozgrywki oglądane na Twitchu
W sezonie jesiennym PLE było łącznie 340 godzin rozgrywek na platformie Twitch, natomiast widzowie oglądali mecze przez 23.5 mln minut.
Publikacje Polskiej Ligi Esportowej
Polska Liga Esportowa w Sezonie Jesiennym 2018 opublikowała 815 postów na Facebooku, które zostały wyświetlone przez ponad 9 milionów użytkowników, co więcej, zdobyły 49.3 tysiąca polubień.