Firma NVIDIA opublikowała sterowniki graficzne NVIDIA GeForce Game Ready Driver 441.87. Pierwszą z nowości jest obsługa ray-tracingu w grze Wolfenstein: Youngblood, która była wyczekiwan od premiery. Mowa tutaj o śledzeniu odbicia promieni, technikach NVIDIA DLSS oraz NVIDIA Highlights. Aktualizacja do gry pojawia się, jako bezpłatna łatka.
Miłośnicy gier VR z radością przywitają nową technikę Variable Rate Supersampling (VRSS). Poprawia ona jakość obrazu w grach VR. Wykorzystuje wspieraną przez karty graficzne z architekturą Turing funkcję Variable Rate Shading (VRS) do zastosowania dynamicznego (nawet 8-krotnego) supersamplingu na środku wyświetlacza gogli VR, na którym ludzkie oko jest najbardziej skupione. Inteligentne zastosowanie supersamplingu ma miejsce tylko wtedy, gdy dostępny jest wysoki poziom mocy obliczeniowej karty graficznej. Pozwala to na utrzymanie stałej wartości FPS w grze i zapewnia płynne działanie VR.
Prócz tego zobaczymy:
- Nową funkcję filtra Freestyle umożliwiającą zastosowanie dwóch różnych filtrów na jednym zrzucie ekranu lub wideo (obok siebie lub w sposób mieszany).
- Aktualizację filtra wyostrzania obrazu, która pozwala teraz użytkownikom włączać niezależnie od siebie funkcje wyostrzania obrazu lub skalowania GPU.
- Obsługę kolejnych 8 monitorów kompatybilnych z techniką G-SYNC. Dodanie ich do wspomnianych wcześniej telewizorów LG OLED 2020 zwiększa całkowitą liczbę wyświetlaczy kompatybilnych z G-SYNC do 90.
[…] sterownik NVIDIA GeForce Game Ready Driver 441.87 otrzymał implementację dwóch nowych funkcji Panelu sterowania NVIDIA: opcję maksymalnej liczby […]