Firma Intel zaprezentowała Project Alloy, zestaw wirtualnej rzeczywistości typu all-in-one. Jest to nowy projekt, który zaciera granice pomiędzy światem realnym a rzeczywistością wirtualną. Przez połączoną rzeczywistość użytkownik może zobaczyć elementy świata realnego i nałożoną na nią rzeczywistość wirtualną. Widzi swoje dłonie, znajdujących się w pobliżu przyjaciół, czy też ścianę, na którą zaraz wbiegnie.
Dzięki technologii Intel RealSense te elementy świata rzeczywistego nie tylko są widoczne, ale także możliwa jest interakcja z nimi w obrębie przestrzeni wirtualnej.
Project Alloy nie wymaga podłączenia do komputera, ponieważ moc obliczeniowa znajduje się wewnątrz zestawu – w ramach tzw. Alloy Head-Mounted Device (HMD). Pozwala to na swobodną rozrywkę i możliwość ruchu we wszystkich trzech wymiarach bez przeszkadzających kabli. Dzięki wbudowanemu systemowi antykolizyjnemu użytkownik Project Alloy może eksplorować wirtualny świat poruszając się w realnym.
Project Alloy trafi na rynek w 2017 roku jako otwarta platforma deweloperska. Pozwoli to na tworzenie własnych produktów na jego bazie. Ponadto Intel współpracuje z Microsoftem w celu optymalizacji treści opartych na Windowsie do wykorzystania na urządzeniach VR, takich jak Alloy.