FidelityFX Super Resolution 3 jest to w pełni otwarta i łatwa w implementacji technologia przestrzennego skalowania obrazu. Wykorzystywany jest specjalny algorytm analizujący obraz źródłowy, aby odtworzyć go w wyższej rozdzielczości, a następnie wzmocnić szczegółowość tekstur i poprawić jakość. Dzięki temu cały obraz jest bardziej szczegółowy i wyraźniejszy w porównaniu do podstawowych metod skalowania.
AMD udostępniło kod źródłowy technologii FidelityFX Super Resolution 3. Całość jest dostępna do pobrania ze strony GPUOpen.com w ramach zestawu deweloperskiego AMD FidelityFX SDK. Umożliwi to deweloperom łatwiejszą integrację w swoich projektach. Wiele osób będzie mogła ulepszyć kod, aby całość stała się jeszcze lepsza. Przygotowano także rozszerzenie do Unreal Engine 5. Najnowsza wersja jest też zoptymalizowana do działania ze zmiennym odświeżaniem (VRR), takim jak to oferowane przez technologię AMD FreeSync.
Na blogu opublikowano też wpis z okazji zaimplementowania FSR 3.0 (FidelityFX Super Resolution 3) w grze Avatar: Frontiers of Pandora – znajdują się tam porady konfigurowania ustawień graficznych w tej grze. Jutro z kolei FSR 3.0 zostanie udostępnione w grze Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.
Od czasu wprowadzenia obsługi FSR 3.0 (FidelityFX Super Resolution 3) w pierwszych dwóch grach we wrześniu firma AMD dodała kolejne gry do listy tytułów, które także będą korzystały z tej funkcji. Obok wcześniej zapowiedzianych pojawiły się tam takie tytuły, jak Farming Simulator 22, Starfield, Warhammer 40,000: Darktide oraz Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin.