W grudniu 2017 roku AMD udostępniło sterowniki Radeon Software Adrenalin Edition. Przyniosły one wiele nowości, w tym słynna nakładka Overlay, wzrost wydajności w wielu grach, AMD Link czy Radeon ReLive. Jak to zwykle bywa przy takich premierach, wydano szybko kolejną wersję i tutaj zaczęły się schody. Wielu użytkowników napotkało na problemy z uruchamianiem starszych gier, działających na DirectX 9.
Problem był na tyle poważny, że powstały dwie duże dyskusje: na forum Reddita oraz na forum AMD. Użytkownicy zaczęli powoli zgłaszać z którymi dokładnie tytułami mieli problemy. I lista urosła dość spora.
Nie trzeba było długo czekać na wypowiedź jednego z pracowników AMD:
This title is from 2007, so we are unlikely to devote any valuable engineering resources to this issue, which is most likely caused by outdated API modules.
W skrócie:
Problem występuje, ponieważ wykorzystywane są przestarzałe moduły API. Nie mamy obecnie środków w ludziach, aby naprawić te problemy.
Odpowiedź ta bardzo zbulwersowała społeczność. I nie dziwię się, ponieważ poprzednia wersja sterowników działała, a nowa nie. Jak to stwierdził jeden z użytkowników forum:
Drivers shouldn’t break applications anyway especially such as these games that are all using a standard DirectX 9 API.
Czyli:
Sterowniki nie powinny psuć aplikacji w żaden możliwy sposób. W szczególności, że te gry używają standardowego API DirectX9.
Co ciekawe, na kartach NVIDIA nie odkryto póki co podobnego problemu i wielu użytkowników wytknęło już to firmie AMD.
Nie potrzeba było dużo czasu, aby firma zmieniła zdanie;
Thanks for all your feedback! Based on the information received for this particular issue, I’m glad to inform you that we are looking to get this issue resolved as soon as possible.
I’ll let everyone know once a fix is available.
Czyli jednak się da coś zrobić w tej kwestii? Czyli dopiero głosy społeczności coś zmienią w tej sprawie? Teraz należy wyczekiwać nowych sterowników.