fbpx
Strona głównaGamingGryQuake II RTX - NVIDIA udostępnia udoskonaloną wersję Q2VKPT

Quake II RTX – NVIDIA udostępnia udoskonaloną wersję Q2VKPT

Firma NVIDIA udostępniła demo Quake II RTX. Pokazowa gra została oparta na projekcie QUAKE II PATHTRACED lub jak to wolą niektórzy Q2VKPT. Jest to silnik id Tech 2 z gry QUAKE II z 1997 roku, wzbogacony o ray-tracing i obsługę interfejsu Vulkan. Innymi słowy, deweloperzy zaimplementowali w nim każde możliwe oświetlenie: bezpośrednie, rozproszone, odbite i załamane (direct, scattered, reflected and refracted).

Q2VKPT jest to projekt autorstwa Christophera Schieda, napisany w celu potwierdzenia wyników badań nad grafiką komputerową w grze. Kod zawiera 12 tysięcy linii i zastępuje całkowicie oryginalne źródła gry Quake II. Jak wspomnieliśmy na początku, deweloperzy zaimplementowali w nim każde możliwe oświetlenie: bezpośrednie, rozproszone, odbite i załamane (direct, scattered, reflected and refracted). Jednakże nie obyło się bez drobnych wad – zastosowana technika powoduje ziarnistość, co widać na zdjęciach i filmie.

Projektem zainteresowała się firma NVIDIA, która skontaktowała się z Christopherem Schied. Warto nadmienić, że były student Karlsruhe Institute of Technology w Niemczech był stażystą w firmie NVIDIA. Dogadano szczegóły i rozpoczęto prace. Po kilku tygodniach zaprezentowano Quake II RTX.

Kod został dość mocno zmodyfikowany. Tym razem dodano pełną obsługę ray-tracingu, bez żadnych dodatkowych pomocniczych technik. Dodano HDR, obsługę tekstur w wysokiej rozdzielczości, fizykę materiałów, globalne oświetlenie, odbicia, cienie, tryb dnia i nocy. Udało się nawet zaimplementować obsługę technologii SLI, NVIDIA Flow, NVIDIA VKRay i wiele innych.

Jeżeli spojrzy się na finalne efekty to cała gra jest nie do poznania. Nikt by nie powiedział, że silnik gry pochodzi z 1997 roku. NVIDIA obiecała ponadto, że Quake II RTX zostanie udostępniony na wolnej licencji.

Co sądzisz o tym artykule?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Michał Olber
Michał Olberhttp://olber.pl/
Zawodowo zajmuję się pisaniem newsów i artykułów na portalu PCMod.pl. Prócz tego składam i naprawiam komputery dla znajomych oraz klientów. Moja przygoda z komputerami, zaczęła się pod koniec liceum, czyli w roku 2005, kiedy to złożyłem swój pierwszy zestaw. Wciągnęło mnie to na tyle, że do dnia dzisiejszego nie ma dnia, abym nie dowiedział się czegoś nowego ze świata nowoczesnych technologii. Kiedy inni pasjonują się super samochodami, ja potrafię ucieszyć się z dobrze wyglądającego i wydajnego procesora, płyty głównej, karty graficznej, obudowy itp. Od przeszło 10 lat przygotowuję wirtualne konfiguracje i składam komputery. Jest to moja wielka pasja, którą staram się należycie pielęgnować, codziennie ucząc się czegoś nowego i utrwalając obecną wiedzę do perfekcji.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Warto przeczytać