Firma NVIDIA udostępniła demo Quake II RTX. Pokazowa gra została oparta na projekcie QUAKE II PATHTRACED lub jak to wolą niektórzy Q2VKPT. Jest to silnik id Tech 2 z gry QUAKE II z 1997 roku, wzbogacony o ray-tracing i obsługę interfejsu Vulkan. Innymi słowy, deweloperzy zaimplementowali w nim każde możliwe oświetlenie: bezpośrednie, rozproszone, odbite i załamane (direct, scattered, reflected and refracted).
Q2VKPT jest to projekt autorstwa Christophera Schieda, napisany w celu potwierdzenia wyników badań nad grafiką komputerową w grze. Kod zawiera 12 tysięcy linii i zastępuje całkowicie oryginalne źródła gry Quake II. Jak wspomnieliśmy na początku, deweloperzy zaimplementowali w nim każde możliwe oświetlenie: bezpośrednie, rozproszone, odbite i załamane (direct, scattered, reflected and refracted). Jednakże nie obyło się bez drobnych wad – zastosowana technika powoduje ziarnistość, co widać na zdjęciach i filmie.
Projektem zainteresowała się firma NVIDIA, która skontaktowała się z Christopherem Schied. Warto nadmienić, że były student Karlsruhe Institute of Technology w Niemczech był stażystą w firmie NVIDIA. Dogadano szczegóły i rozpoczęto prace. Po kilku tygodniach zaprezentowano Quake II RTX.
Kod został dość mocno zmodyfikowany. Tym razem dodano pełną obsługę ray-tracingu, bez żadnych dodatkowych pomocniczych technik. Dodano HDR, obsługę tekstur w wysokiej rozdzielczości, fizykę materiałów, globalne oświetlenie, odbicia, cienie, tryb dnia i nocy. Udało się nawet zaimplementować obsługę technologii SLI, NVIDIA Flow, NVIDIA VKRay i wiele innych.
Jeżeli spojrzy się na finalne efekty to cała gra jest nie do poznania. Nikt by nie powiedział, że silnik gry pochodzi z 1997 roku. NVIDIA obiecała ponadto, że Quake II RTX zostanie udostępniony na wolnej licencji.
[…] gra Quake II RTX będzie dostępna bezpłatnie na stronie GeForce.com od 6 czerwca. Tym samym firma dotrzymała słowa, które złożyła jakiś czas temu. Tytuł jest jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni […]