Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.41.0. Jest to w pełni wolna i otwarta implementacja silnika Morrowind, wykorzystująca oryginalne pliki gry. Nowe wydanie przynosi nieco małych nowych funkcji, w tym pakiet efektów wizualnych dla zaklęć i nowe zachowania SI. Deweloperzy powoli zmierzają ku wydaniu stabilnej wersji 1.0, dlatego należy wyczekiwać tego, jakże wspaniałego dnia.
Znane problemy:
- cienie i odległy ląd (distant land) nie zostały jeszcze ponownie zaimplementowane.
- użycie Linuksowego targz wymaga zainstalowania Qt4 oraz libpng12,
- na Mac OS, OpenMW-CS może uruchomić OpenMW tylko, gdy OpenMW.app i OpenMW-CS.app są w jednym folderze,
- na Mac OS, u niektórych użytkowników początek klipów z mową może być przycięty.
Nowe funkcje:
- buty o zerowej masie mają dźwięk kroków lekkiej zbroi,
- efekty audiowizualne dla wszystkich zaklęć,
- podwajanie rozmiaru eksplozji zaklęć,
- tekstury cząsteczek dla efektów zaklęć,
- NPC decyduje czy zrobić unik, na podstawie zasięgu broni przeciwnika,
- uniki dla stworzeń z flagą „biped” (tj. dla stworzeń dwunożnych),
- cienie pod obiektami w menu,
- poprawny zasięg dla zaklęć „na dotyk”,
- możliwość użycia telekinezy z zaklęciami „na dotyk”,
- SI walki: ucieczka,
- postać gracza świeci się, gdy w ekwipunku znajduje się nieprzenośne źródło światła,
- OpenMW-CS: Tryby obracania i skalowania dla edytora instancji,
- OpenMW-CS: Renderowanie wody,
- ESS-Importer: Flagi kontroli gracza (player control flags).
Warto również zobaczyć, jakie zmiany zaszły w edytorze map:
Co sądzisz o tym artykule?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1