Podczas konferencji GTC 2019 (GPU Technology Conference) firma NVIDIA zaprezentowała kilka nowości. Na początek zaprezentowano Minecrafta, wykorzystującego ray-tracing. W listopadzie tego NVIDIA zaprosiła kilku najlepszych twórców światów w Minecrafcie. Poproszono ich, aby spróbowali swoich sił i stworzyli w ciągu dwóch dni najciekawsze dzieła. Zaprezentowano je w poniższym filmie.
Minecraft to najlepiej sprzedająca się gra wideo na świecie. Może pochwalić się 176 milionami sprzedanych egzemplarzy, a już wkrótce wersja dla systemu Windows 10 otrzyma aktualizację dodającą obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.
Sześć nowych tytułów z obsługą ray tracingu
Podczas konferencji GTC 2019 zapowiedziano również sześć nowych gier, które otrzymają wsparcie dla śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Będą to Boundary, Convallaria, F.I.S.T., Project X (nazwa kodowa), Ring of Elysium oraz Xuan-Yuan Sword VII. Tym samym lista tytułów powiększy się znacznie. Oto gry, które już wcześniej zostały ogłoszone: Bright Memory: Infinite, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Minecraft, Justice, JX3 Online, SYNCED: Off Planet, Sword And Fairy 7, Watch Dogs: Legion oraz Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.