Everspace to kosmiczna strzelanka, produkcji studia ROCKFISH Games. Akcja gry dzieje się w odległej przyszłości, w czasy, gdy ludzkość skolonizowała niezliczone systemy planetarne. Duży nacisk położony został na wątek fabularny, system walki oraz doświadczenia z samej rozgrywki. Fabuła gry będzie we większości nielinearna, co pozwoli na wiele godzin rozrywki. Założyciele studia Rockfish, wcześniej byli zatrudnieni w studiu Fishlabs, gdzie opracowali przeznaczoną głównie na rynek mobilny serię kosmicznych strzelanek Galaxy on Fire.
ROCKFISH Games zaprojektowało ciekawy system ginięcia i odrodzenia. Za każdym razem, gdy gracz zginie będzie mógł polepszać warunki startu w kolejnych podejściach: każdorazowo zwiększać skuteczność osłon, instalować lepsze silniki, poprawiać jakość czujników, unowocześniać broń i montować pancerze – to tylko kilka opcji z możliwych. Większość efektów unowocześnienia będzie widoczna od razu, niektóre z nich będą miały ogromy wpływ na wygląd, np. unowocześnienie skrzydeł całkowicie zmieniające wygląd statku.
Aby przeżyć, trzeba będzie na bieżąco dostosowywać do panujących okoliczności:
- Używać różnych taktyk w kontakcie z wrogiem – ukryć statek i niepostrzeżenie przemknąć obok wroga czy zaatakować pełnym ogniem?
- Gromadzić zasoby na potrzeby poważnych napraw na lokalnym pasie asteroid, czy zapolować na cenne zasoby dobrze strzeżonych handlarzy?
- Zbadać tajemniczą mgławicę, widoczną w oddali, narażając się na ewentualne konsekwencje tego czynu, czy też skierować się bezpośrednio na stację kosmiczną w celu zatankowania paliwa?
- Badać kosmiczne anomalie i ciała niebieskie (tunele czasoprzestrzenne, komety, opuszczone wraki statków kosmicznych), czy dać sobie spokój i przeskoczyć do kolejnego?
Dopracowano także elementy sterowania, które są przede wszystkim intuicyjne i zoptymalizowane dla myszy oraz klawiatury. Deweloperzy uważają, że mają jeden z systemów sterowania od czasu Freelancera. W późniejszym okresie planowane jest dodanie dżojstika i gamepada.
Na koniec warto wspomnieć o możliwości gry w pierwszej i trzeciej osobie, a także obsłudze wirtualne rzeczywistości.